Gå til innhold

Tips til vannkjølingssett


Anbefalte innlegg

Er kraftig lei av viftebråk, dessutan kresjar dei dersom eg prøver meg det minste på overklokking. Difor har eg bestemt meg for vannkjøling, og sidan eg bruker pc'en mest til arbeid, er det pri 1 at den er heilt, eller nærast mogeleg, STILLEGÅANDE. At settet også er mogeleg å overklokka bra, er eit fint pluss.

 

Kva sett bør eg satsa på? Asetek waterchilll k12-l20, Zalaman Reserator eller andre? Skal altså vera maks stille og ikkje krevja ingeniørkunnskapar å installera...Dessutan skal det vera komplett, så legg ved opplysningar dersom tilleggsutstyr bør kjøpast med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reserator og andre passive løsninger er nok mest stille. Mee de har jo flere problemer, som at de tar ekstra plass, og er vanskelige å flytte, og har nok ikke best kjøling.

 

Likevel er de jo nesten 100% stille. Spørsmålet er om det har noen hensikt hvis man ikke har en vanvittig god PSU.

 

Jeg tror jeg ville anbefalt et godt sett med 2 eller 3 120mm. vifteplasser, og kjørt på med et par skikkelig stille vifter (SilenX fra Vendur.no eller Papst) I tillegg en god PSU. Pumpa bør være nogså stille, men bruk vibrasjonsdemping så bråker den nok lite uansett. Og husk for guds skyld å inkludere GPU og helst også NB vannblokk. :thumbup:

 

PS: Her sitter jeg med et vannkjølingssett med Papst vifter, men det spiller ingen rolle PGA. en Qtec PSU som bråker masse. Men så var aldri stillhet målet heller da :)

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

vel, siden ingen har noe å anbfale, så kan jeg faktisk anbefale Bigwater Kittet fra Thermaltake.. har lest om mange klager på dette sette, men det er stor sett lekasje feil. men det er kun brukerne sine egne feil.. har hatt settet i 4 mnd nå, monterte det selv, som førstegangsinnstalasjon, var ikke den beste bruker manualen, men du trenger ikke vøre et geni for å fatte den da..

 

over til specs:

-Temp på CPU sank med ca 5-6 grader, (AMD Athlon 3500+ S939)

-Bytta vifta ut med en PAPST 120mm (36db)

-maskina har stått på i neste ett sett siden jeg fikk settet... går enda ;)

 

totalt sett er det en ulempe, og det er kvaliteten, du kjenner at den er billig, men det koster bare 500,- så det er ikke så rart.. :p

 

men, alt i alt er dette et veldig bra sett, som gjør jobben sin, det er ikke med vannblokk til GPU, men alt annet er med, 1 pumpe, 1 vanntank og reserator, bare du er forsikitg ved montering, skal alt gå bra :)

Lenke til kommentar

Jeg vil foreslaa Mist Tsunami. Det koster en hel del (2500 for dobbelradiator) men er kvalitet hele veien. Sleng paa skjermkortblokk og viftestyring og du har knallkjoeling av fantastisk kvalitet.

Skal du slaa paa stortromma saa kjoeper du PSU fra dem ogsaa. Disse er ogsaa svaert stille, og bedre kvalitet skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Hold deg unna Bigwater SE settet, det bråker alt for mye.

Kan anbefale vannkjølingssettet til microplex!

 

MIST Economy vannkjølingssett,Singel rad

 

Sleng på en vifte til og du har et meget stillegående sett! Pumpa hører du ikke i det hele tatt!

5509523[/snapback]

 

antar du har erfaring? siden jeg ikke hører en eneste lyd ifra det..

5509536[/snapback]

 

Ja, har hatt Bigwater SE i et Lian Li PC6070B som er støydempet og jeg hørte vanntanken og pumpa hele tiden. Selv igjennom viftestøyen fra de orginale 80mm viftene til kabinettet. Har nå tatt ut Bigwater SE og viftene til fordel for Cooltek sin vanntank med pumpe og radiator.

Endret av Peterkj
Lenke til kommentar
Hold deg unna Bigwater SE settet, det bråker alt for mye.

Kan anbefale vannkjølingssettet til microplex!

 

MIST Economy vannkjølingssett,Singel rad

 

Sleng på en vifte til og du har et meget stillegående sett! Pumpa hører du ikke i det hele tatt!

5509523[/snapback]

 

antar du har erfaring? siden jeg ikke hører en eneste lyd ifra det..

5509536[/snapback]

 

Ja, har hatt Bigwater SE i et Lian Li PC6070B som er støydempet og jeg hørte vanntanken og pumpa hele tiden. Selv igjennom viftestøyen fra de orginale 80mm viftene til kabinettet. Har nå tatt ut Bigwater SE og viftene til fordel for Cooltek sin vanntank med pumpe og radiator.

5509569[/snapback]

 

okey.. hvordan funker det i forold til BW SE? stor forskjell egentli? har hatt cirka 4 vannkjlingsett, et fra alphacol og tre fra waterchill, dee funka seff litt bedre enn BWSE, men, kanke si jeg merka noen serlig forskjell egenlti..

Lenke til kommentar
Hold deg unna Bigwater SE settet, det bråker alt for mye.

Kan anbefale vannkjølingssettet til microplex!

 

MIST Economy vannkjølingssett,Singel rad

 

Sleng på en vifte til og du har et meget stillegående sett! Pumpa hører du ikke i det hele tatt!

5509523[/snapback]

 

antar du har erfaring? siden jeg ikke hører en eneste lyd ifra det..

5509536[/snapback]

 

Ja, har hatt Bigwater SE i et Lian Li PC6070B som er støydempet og jeg hørte vanntanken og pumpa hele tiden. Selv igjennom viftestøyen fra de orginale 80mm viftene til kabinettet. Har nå tatt ut Bigwater SE og viftene til fordel for Cooltek sin vanntank med pumpe og radiator.

5509569[/snapback]

 

okey.. hvordan funker det i forold til BW SE? stor forskjell egentli? har hatt cirka 4 vannkjlingsett, et fra alphacol og tre fra waterchill, dee funka seff litt bedre enn BWSE, men, kanke si jeg merka noen serlig forskjell egenlti..

5509607[/snapback]

 

 

Har ikke kjøpt noe sett, tok deler hver for seg og tok vare på vannblokken fra Thermaltake. Jeg bomma seff på nippel størrelsen, så nipplene er sendt inn igjen og venter på nye som kommer etter helgen en gang. Ny pc skal kjøpes inn om et par månder så gadd ikke bruke 700kr på en Socket A prosessor.

 

Men for all del, Thermaltake sitt Bigwater SE sett er så absolutt verdt pengene! Du får ekstremt mye for prisen, jeg var utrolig imponert over kvaliteten på settet! Men hvis microplex hadde solgt det settet det selger nå når jeg kjøpte BWSE så hadde jeg kjøpt det.

Lenke til kommentar
kjønner ikke hva folk skal med trippel radiator !

ingen vitts om du ikke overklokker ekstremt mye !

vannkjøler cpu + gpu + chipset med en singel rad funker fett det !

5511316[/snapback]

 

Jah, det er nok med singel rad hvis man ikke skal noe ekstremt. Sett to stillegående vifter på radiatoren, så går det så fint så.

Lenke til kommentar

Jeg kan på det sterkeste anbefale et Alphacool sett fra www.3dfxcool.no til 1499,- Har holdt på i helga å montert og det funker bra. Prisen tilsier også at kvaliteten er en del bedre enn BigWater settet. Pumpa er faktisk en Eheim600. Single rad og medfølgende 120mm vifte gir bra kjøling. De andre delene virker også veldig bra. GPU,CPU og chipsett blokker følger med samt korrosjonsbeskyttelse. Passer nesten alle HK, GK og CPU....

Endret av tnk666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...