Gå til innhold

Nettleseren Mozilla Firefox


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg brukte nettleseren Mozilla Firefox for en liten stund siden.. Men da jeg var på zyphnet og skulle velge folk blandt vennelisten så kommer jeg ikke inpå de.. Men det virker jo helt fint i IE..! Altså, jeg skal inpå en ny side ved å trykke på en av vennene mine i menyen.. Her er et bilde av hva jeg mener:

meny.jpg

Endret av Smorky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for å være kverrulant men Firefox og Opera er de eneste nettleserne jeg har hatt problemer med. IE har aldri vist en webside feil noensinne hos meg og siden denne kommer med integrert i Windows skjønner jeg ikke hvorfor folk alltid skal velge andre nettlesere.

5479357[/snapback]

1: IE er usikker. 2: IE stopper ikke popups, 3: IE har ikke faner så langt 4: Firefox er raskere og mye mer.
Lenke til kommentar
2: IE stopper ikke popups

5481704[/snapback]

Det må være lenge siden du har brukt IE? Den har stoppet popups relativt effektivt i et års tid.

4: Firefox er raskere

5481704[/snapback]

Det er ikke mitt inntrykk, og det rimer heller ikke særlig bra ifølge denne siden.

http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html#winspeed

 

Greit at endel foretrekker Firefox framfor IE, men det er en fordel å komme med påstander som holder vann...

Lenke til kommentar
1: IE er usikker. 2: IE stopper ikke popups, 3: IE har ikke faner så langt 4: Firefox er raskere og mye mer.

5481704[/snapback]

1. Eg har aldri opplevd IE som usikker. Eg kan heller ikkje kome på nokon som har fått virus eller liknande på grunn av IE (då reknar eg ikkje med folk som går inn på ytterst tvilsome sider og trykker på alle moglege linker).

2. Som Mythos seier, dette stemmer ikkje.

3. MSN toolbar legg til faner.

4. Mythos svarer og på dette.

Lenke til kommentar
Ikke for å være kverrulant men Firefox og Opera er de eneste nettleserne jeg har hatt problemer med. IE har aldri vist en webside feil noensinne hos meg og siden denne kommer med integrert i Windows skjønner jeg ikke hvorfor folk alltid skal velge andre nettlesere.

5479357[/snapback]

 

Jeg har hatt noe problemer med alle (IE, Opera og FF), men nå virker iallefall FF som en drøm, har ikke prøvd Opera så mye i det siste.

 

IE er ikke integrert i Linux-distroer så det at noen velger andre nettlesere er vel forståelig. FF har også tabbed browsing som er mye mer oversiktig! Den har et veldig enkelt utseende. Det at den er open source gjør den lettere tilgjengelig til alle os'er, også windows og osx som er lukket.

 

Kan ikke huske en side som har blitt vist feil i FF etter 1.5, men grunnen til at alle sidene blir vist best i IE er fordi MS har nærmest monopol på browser markedet og de som lager nettsidene "glemmer" ganske ofte resten av nettleserne.

Lenke til kommentar
Hvis du leser den testen så er Opera raskere enn IE. Opera har også flere funksjoner. (dette var svar til hvorfor folk skifter til en annen nettleser)

5483185[/snapback]

Hvis du mener den testen jeg linket til så var det et svar på en påstand om at Firefox var raskere enn IE. Opera er en rask og fin nettleser, det har ingen nektet for.

 

Jeg er ikke så veldig opptatt av "min lettleser er bedre enn din" diskusjoner, men reagerte på et par feilaktige påstander :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...