Gå til innhold

D70-en finner ikke Lexar.Perfekt service=Fotohuset


Anbefalte innlegg

Nå må jeg ha hjelp, pls:

Mitt D-70 oppfører seg som om minnekortet er fullt. (Lexar 1GB 80x)

I displayet står det "full" og blinker, og det står 0.

Når jeg slår av kameraet, lyser den grønne overføringslampa en kort stund.

Kortet er tomt, batteri ok, men de synkroniserer ikke, - kameraet og kortet.

Når jeg forsøker å gå til "meny", så kommer timeglasset frem og står en stund og jobber.

Jeg har prøvd å tilbakestille meny, men ingen forandring.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har skadet kortet på noe vis da det har stått i hele tiden.

Det eneste må være at mens jeg venter på nytt batteri fra Nikon har jeg brukt kassett m 3 cr2 batterier, og de lader seg fort ut.

Håper noen kan hjelpe meg. Kanskje ny programvare gjør susen?

 

DA HAR JEG ALLEREDE BLITT KONTAKTET AV SELGEREN AV KORTET:

FOTOHUSET, Karl Johansgt 21, 0159 Oslo. Tlf.: 22420960.

MAKAN TIL SERVICE - kortet er ett år! Nytt blir avsendt omgående i bytte.

Haha, - Takk for at jeg ikke valgte nettbutikk da jeg kjøpte D-70 m/utstyr

 

Overdreven bruk av farger og smileys passer ikke så godt inn, les nettiketten og retningslinjene ~Moderator

Endret av Bjarnoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må jeg har hjelp, pls:

Mitt D-70 oppfører seg som om minnekortet er fullt. (Lexar 1GB 80x)

I displayet står det "full" og blinker, og det står 0.

Når jeg slår av kameraet, lyser den grønne overføringslampa en kort stund.

Kortet er tomt, batteri ok, men de synkroniserer ikke, - kameraet og kortet.

Når jeg forsøker å gå til "meny", så kommer timeglasset frem og står en stund og jobber.

Jeg har prøvd å tilbakestille meny, men ingen forandring.

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har skadet kortet på noe vis da det har stått i hele tiden.

Det eneste må være at mens jeg venter på nytt batteri fra Nikon har jeg brukt kassett m 3 cr2 batterier, og de lader seg fort ut.

Håper noen kan hjelpe meg. Kanskje ny programvare gjør susen?

5476789[/snapback]

Takker, men har prøvd å formattere kortet i kameraet.

Ingen ting skjer annet enn at det viser "formatterer". Oppfører seg akkurat likedan.

Når jeg kobler mot maskina så kommer det ikke noe reaksjon. Tror ikke kortet kan leses, men lurer på om det har skjedd noe som har endret noe på kortet, - går det an?

Det skal jo vises på pc-skjermen at progframvare er funnet, men det gjør det ikke.

Kan det være lurt å laste ned ny verson programvare fra nikon?

Endret av Bjarnoy
Lenke til kommentar
DA HAR JEG ALLEREDE BLITT KONTAKTET AV SELGEREN AV KORTET:

FOTOHUSET, Karl Johansgt 21, 0159 Oslo. Tlf.: 22420960.

MAKAN TIL SERVICE - kortet er ett år! Nytt blir avsendt omgående i bytte.

Haha, - Takk for at jeg ikke valgte nettbutikk da jeg kjøpte D-70 m/utstyr.

 

Det hadde jo blitt veldig dårlig reklame for fotohuset hvis de hadde gjort noe annet. Men så er vel også de representert blandt brukerne her på akam, noe jeg ser fler og fler fotoforretinger faktisk er.

 

Fotohuset er en fin liten butikk, men du hadde ikke fått problemer i dette tilfelle om du hadde valgt en seriøs nettbutikk. Det er jo en opplagt reklamasjonssak og alle andre former for reaksjoner fra fotobutikken ville vært uproffesjonelt og svært dårlig service.

Endret av Vlad Tepes
Lenke til kommentar
DA HAR JEG ALLEREDE BLITT KONTAKTET AV SELGEREN AV KORTET:

FOTOHUSET, Karl Johansgt 21, 0159 Oslo. Tlf.: 22420960.

MAKAN TIL SERVICE - kortet er ett år! Nytt blir avsendt omgående i bytte.

Haha, - Takk for at jeg ikke valgte nettbutikk da jeg kjøpte D-70 m/utstyr.

 

Det hadde jo blitt veldig dårlig reklame for fotohuset hvis de hadde gjort noe annet. Men så er vel også de representert blandt brukerne her på akam, noe jeg ser fler og fler fotoforretinger faktisk er.

 

Fotohuset er en fin liten butikk, men du hadde ikke fått problemer i dette tilfelle om du hadde valgt en seriøs nettbutikk. Det er jo en opplagt reklamasjonssak og alle andre former for reaksjoner fra fotobutikken ville vært uproffesjonelt og svært dårlig service.

5485816[/snapback]

 

Den store forskjellen er at i fotobutikken får du nytt kort der og da, uten ventetid.

I den seriøse nettbutikken må du ofte sende inn returskjema pr mail for å få et returnummer. Og når du har ventet en stund på det må du sende det i posten. Og er du heldig har du et nytt kort om 14 dager.

Og da har du alllerede reist på ferie med nytt kort kjøpt i fotobutikk.

Lenke til kommentar

og det trengte ikke jeg å tenke på. Der er forskjellen.

Helt enig at å sende en mail, kopi av faktura, rekl.brev og kortet hadde vært i mange tilfeller, - iallefall inni midt hode, spennende. Det hadde vært bare å vente til det hadde gått først til grossist, så importør, så fabrikk osv.osv. - ev til en sentral i Europa et sted først.

-Om man i det hele tatt hadde fått reaksjon da, ofte utenlanskutgaver som selges også. Enda verre..

Det er greit noen ganger å håpe, - men utrolig bedre å vite straks!

Fortsatt happy jeg ja. Beviser igjen at Fotohuset har opptrått meget behagelig og profft.

Det betaler jeg gjerne et par pils i prisdiff på. Garantert.

 

Overdreven bruk av farger og smileys passer ikke så godt inn, les nettiketten og retningslinjene~Moderator

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Allerede tirsdag fikk jeg nytt kort pr post.

Det var heldigvis "bare" kortet det var feil med. Alt funket igjen,

Heldig for meg at det ikke var bilder lagret på kortet, men etter

dette har jeg kjøpt et reservekort. Enn å hadde vært klar for

"skudd" og så hadde ingen ting funka. Takk for innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...