Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LaptopPC problemer deluxe


Anbefalte innlegg

Okey vet ikke helt hvor jeg skal begynne men, har Packard Bell PC noe som sier litt: mye ekstra programmer som gjør at IE ser monga ut og pcn er generelt tregere. Hvis noen vet om et program til å avinstallere disse Packard Bell sakene som den lilla linja og alle de greiene hadde det vært flott!

 

En anna ting er at maskina ikke greier å koble seg til trådløst internett med passord WPA-PSK(?), så jeg må fjerne passordet på routern for å komme inn.

 

En tredje ting er at jeg ikke kommer inn på nettet på skolen, altså koble til en nettverksstasjon: Min datamaskin ---> Verktøy ---> Koble til nettverkstasjon ---> \\fil-01.....osv

+ skriver, men det har vel en sammenheng med det over

 

Og en fjerde ting som også sikkert har sammenheng med det forrige problemet er å koble til nettverket hjemme.

 

Og den siste femte tingen er at noen ganger greier ikke maskina å skru seg av, så jeg blir nødt til å holde på/avknappen inne i 5 sekunder

 

All hjelp tas i mot med takk! Vil gjerne ha fiksa dette siden det er svært viktig i skolesammenheng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Opera, men det eneste det hjelper på er at jeg unngår det stygge utseende til IE.

 

Hvor finner jeg ut hva nettverkskortet heter? Finner jeg det ut skal jeg prøve å oppdatere

 

Packard Bell gjenopprettingscd fikk jeg av en eller anna merklig grunn ikke med..

Vet du hvor den img filen ligger, så jeg kan prøve det?, men uansett har jeg liten lyst til å re-installere windows. Vil heller ha det som siste utvei

 

Men takk for raske svar

Endret av Kenny-boy
Lenke til kommentar

Jo takk, men som sagt vil jeg ha gjenopprettinga som siste utvei. Dessuten tviler jeg på at det hjelper, siden jeg prøvde for litt siden å lage en ny bruker. Da kom jeg inn på internett (med passord) i 2-3 min også datt internetten ut også funka den ikke mer. (den funker når jeg har fjerna passordet da) Rakk ikke å prøve de andre tingene som å koble til nettverkstasjon da siden jeg ikke var på skolen.

 

 

Har norton på den bærbare (noe som jeg ikke har noe godt forhold til i det hele tatt), kan det ha noe å si?

 

Uansett må det vel finnes en måte å reparere dette uten å gjenopprette hele maskina?

Lenke til kommentar

nå har jeg prøvd alle programmene - av en eller annen grunn greier de ikke å oppdatere virus-definisjonen eller hva det nå kalles, men det får være. De fant ihvertfall ikke noe feil med den gamle virus-definisjonen ihvertfall.

 

Flere ting jeg bør prøve før jeg tar en gjenoppretting?

 

Tror jeg skal prøve å gjenopprette maskina til neste helg, hvis det ikke kommer noen nye hjelpfulle tips innen den tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ehhmmm. Systemgjenoppretting bør deaktiveres for å forhindre spyware.

Reinstalasjon er bedre. Lag en ny cd med SP2 på med et program som heter autostreamer...

Lenke til kommentar
Hvor har du kjøpt denne pcen når du har klart å ikke få med noen av cdene? litt godt gjort.. alle leverandører sender jo med cdene såfremt du har kjøpt maskinen med windows-lisens...

5482581[/snapback]

 

På denne må du antagelig brenne de selv, det ligger ett spesiellt program på PB som lar deg brenne en master CD/DVD.

Lenke til kommentar
Hvor har du kjøpt denne pcen når du har klart å ikke få med noen av cdene? litt godt gjort.. alle leverandører sender jo med cdene såfremt du har kjøpt maskinen med windows-lisens...

5482581[/snapback]

 

Elkjøp

Tviler på at de har innstallert no piratvare på maskina, men de har ikke greid å gjøre det bra ettersom det er så mye feil!

Lenke til kommentar
Hvor har du kjøpt denne pcen når du har klart å ikke få med noen av cdene? litt godt gjort.. alle leverandører sender jo med cdene såfremt du har kjøpt maskinen med windows-lisens...

5482581[/snapback]

 

Omtrent ingen av dagens levrandører sender med hverken os cdene eller gjenoppretings cder.. De fleste har img på harddisk som en selv kan brenne ut for å bruke til gjennom retting.. følgende merker som jeg vet ikke sender med os cder er Dell, PB og noen FJS maskiner... Så godt gjort er det ikke når det virker som standarden i dag er å ikke sende med diskene til noe en faktisk har betalt for.. Vet at Acer er flinke til å sende med opprettings cder..

 

Rscue

Lenke til kommentar

Gå in på packardbell.no - min pc support - skriv inn s/n på pc. Helt nede får du opp purple skin remover samt norton remover.

Resten fjerner du i start - alle programmer - packard bell - quick restore (tror det heter det) her er det bare å krysse av det du vil ha vekk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...