Gå til innhold

Ekstra utstyr til Nikon D50...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Der kom det jeg har ventet lenge på!

Hvor har du kjøpt den reima?

5485434[/snapback]

 

 

har lurt på slik reim selv! hvor, og passer de til D70? :D

5485489[/snapback]

 

Tipper det er her på E-Bay

 

Edit: BMP var raskere en meg, han tok meg mens jeg pratet i telefon :yes:

5485779[/snapback]

 

Ja, skyld på telefonen...............jeg spiste middag............... :cool:

 

Ingen her i Norge som selger den?

Også tilbake til det underste bilde... noen som har noe info om den??

5485863[/snapback]

Hva mener du med det underste bildet?

Lenke til kommentar
Hadde vært kjekt om noen i Norge hadde solgt den reima!  :dribble:

Skrik ut de som vet noe   :dribble:

 

Er ikke noe problem å kjøpe gjennom E-bay bruker du Pay-pal er det like sikkert som alle norske nettsteder. Den reimen er jo såpass billig at du slipper Momsen.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Ja, så en hadde lagd til et canon kamera, tenkte jeg skulle lage til NIkon D50, vet ikke om det er fra før, men her er det mulighet for alle som har forslag til hva man bør ha i baggen/sekken når man har et Nikon D50

5469022[/snapback]

 

Vidvinkel (zoom er rimeligst) Sigma 10-20/12-24, Tokina 12-24, Nikon hvis man er rik.

 

Lyssterk fastoptikk i "normal" til kort tele området. Sigma 30/1.4, Nikon 35/2, Nikon 50/1.8 eller 50/1.4, Nikon 85/1.8 (eller 1.4 hvis man er rik/gal(som meg)).

 

Makroobjektiv Sigma/Tamron rundt 100mm eller Nikon 60mm?

 

Telezoom: Hvis man bare tar bilder av motiver som står still og i godt lys så klarer vel de fleste av 70-2/300 type linsene seg brukbart? Skal du ta sportsbilder og særlig i dårlig lys blir det vanskeligere, for ikke å si dyrere. Her er vel Sigma 70-200 f2.8 HSM (kan fåes til bra priser brukt) eller Nikon sine 70/80-200 f2.8 objektiver gode men dyre valg.

 

Blitz, jeg bruker nesten aldri blitz, så er litt vankselig å anbefale noe.

 

Stativ. Et godt stødig stativ (3-4 bens) er et must. Ellers er jeg varm tilhenger av monopod når man bruker teleobjektiv på bevegelige mål.

 

Fjernkontroll er greit å ha.

 

En god skulderrem og en enhåndsrem.

 

Har to bagger, en Loewepro photo-trekker (stor, god plass, men tung) og en liten Loewepro micro-trekker som jeg bruker til daglig.

 

Ble litt for mye pes å lage linker til alt dette, det er vel kanske derfor vi har produktguiden til akam?

 

Håkon

Lenke til kommentar
Er dette bra og bruke på min kommende 105 mm macro? bare spør :p

Bra steder og se på pris?

:blush:

5487120[/snapback]

Den er det beste ekstrautstyr din kommende 105mm kan be om, det ultimate ekstrautstyret til makro. Med en (og 105mm) vil du virkelig oppnå makro :yes: .

 

haakonts: Er du rik, gal eller begge deler. Jeg er desverre bare det siste :dribble:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Er dette bra og bruke på min kommende 105 mm macro? bare spør :p

Bra steder og se på pris?

:blush:

5487120[/snapback]

Den er det beste ekstrautstyr din kommende 105mm kan be om, det ultimate ekstrautstyret til makro. Med en (og 105mm) vil du virkelig oppnå makro :yes: .

 

haakonts: Er du rik, gal eller begge deler. Jeg er desverre bare det siste :dribble:

5488408[/snapback]

 

Hvor kan man køpe denne? noen spesielle dere anbefaler?? pris? :tease:

Lenke til kommentar

Gå inn på en hvilken som helst fotosjappe (ikke data-netshop) og søk etter belg. Lømork, FotoVideo, Fotohuset etc. Tror ikke det svarer seg å kjøpe så spesialisert utstyr hos mpx eller komplett, eller i norske nettbutikker i det hele tatt. Beveg deg ut i den skumle verden der ute, og besøk en skikkelig fotobutikk. Der finnes det noen som kan sjekke katalogene for priser. Alle seriøse fotobutikker kan tilby det.

Av og til er det lurt å forlate pc'en for å se på verden utenfor. Det er ikke alt som er billigere på nettet, og hvilken grunn er det da til å kjøpe det fra en nettbutikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...