lithma Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Er fremdeles fersk i "faget" og prøver meg fram med div. motiv. Noen synspunkt?? Lenke til kommentar
kak Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg synes dette bildet er for mørkt og har feil hvitbalanse (blått). Generelt hadde det vært ok å få litt større bilder å vurdere. Lenke til kommentar
lithma Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Dette bilde ble tatt tidlig om morgenen, så det var slikt "blått" lys ute. Vet ikke helt hvordan jeg skal formiske bildene bare litt Lenke til kommentar
kak Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Vet ikke helt hvordan jeg skal formiske bildene bare litt 5461330[/snapback] Hvilket program bruker du til etterbehandlingen av bildene? Lenke til kommentar
lithma Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 hehe.... vel... jeg har faktisk ikke lært lå etterbehanle bilder i det hele tatt. Har ikke noe redigeringsprogram, men har jo tenkt til å melde meg på kurs om ikke lenge. Lenke til kommentar
kak Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Et eller annet program må du jo bruke til å kjøre ned størrelsen på bildene? Lenke til kommentar
lithma Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Et eller annet program må du jo bruke til å kjøre ned størrelsen på bildene? 5461500[/snapback] sender det til min egen e-post, da blir de forminsket "automatisk" om du skjønner uff, dette er jo flaut. Lenke til kommentar
kak Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Hm, da vil jeg anbefale deg å få tak i ett bildeprogram umiddelbart. Mulighetene er mange, men de aller fleste koster penger. Ett gratisalternativ er GIMP. Programmet som er mest populært (men også dyrest) er Photoshop. Lenke til kommentar
lithma Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Har tenkt litt på photoshop, men der er det vel flere versjoner? Hva ville du anbefalt til en helt grønn nybegynner? Lenke til kommentar
123picture Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Gå for Gimp du, så kan sikkert noen hjelpe deg med å forminske bildene til den størrelsen du ønsker. Det er veldig lett når du føst har gjort det en gang. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 18. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Har tenkt litt på photoshop, men der er det vel flere versjoner? Hva ville du anbefalt til en helt grønn nybegynner? 5461575[/snapback] Skal du ha fullversjonen er det vel bare Photoshop CS2 som er i salg nå, men du kan vel starte med Photoshop Elements som er en forenklet utgave. Dette (eller et annet bildered.prog.) følger forøvrig noen ganger med når du kjøper kamera, er du sikker på at det ikke fulgte noe med kameraet ditt? Hvis ikke, så er ikke Photoshop Elements så himla kostbart... Angående bildet, så må jeg si meg enig med kkristi. Bildet er for mørkt, og det burde vært i litt større størrelse for at man kan gjøre seg opp en skikkelig mening. Uansett, jeg fikk lyst til å prøve og gjøre noen små forandringer i PS; hovedsaklig justert kontrasten litt, og selvom bildet ikke akkurat ble reddet, synes jeg det ble litt mer liv i det om ikke annet... Satte også på noen rammer for å fremheve motivet, som i utgangspunktet slett ikke er så ille... Lenke til kommentar
lithma Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. januar 2006 Uansett, jeg fikk lyst til å prøve og gjøre noen små forandringer i PS; hovedsaklig justert kontrasten litt, og selvom bildet ikke akkurat ble reddet, synes jeg det ble litt mer liv i det om ikke annet... Satte også på noen rammer for å fremheve motivet, som i utgangspunktet slett ikke er så ille... 5461822[/snapback] OJ! Ja, det ble noe annet ja . Har mye å lære skjønner jeg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Et eller annet program må du jo bruke til å kjøre ned størrelsen på bildene? 5461500[/snapback] sender det til min egen e-post, da blir de forminsket "automatisk" om du skjønner uff, dette er jo flaut. 5461535[/snapback] Om du ikke skal redigere noe men bare gjøre bildene mindre er PIXresizer ett glimrende og lettbrukt program. Freeware som du finner på http://bluefive.pair.com/ Endret 19. januar 2006 av pybalto Lenke til kommentar
joakim192 Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Som sagt er det veldig hvitt. Ville ordnet på dette samt lagt til en ramme, men siden du ikke har noe program å gjøre dete i, trenger jeg egentlig ikke nevne det. Bare prøvde å stille på hvitbalansen og lagge til ramme.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå