Gå til innhold

3DMark06 lansert

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ingenting. Lastet det ned nå nettopp for å teste ut mitt nye Geforce 7800GS uberkort. Kom opp et vindu med "Please wait while 3dmark scans your system configuration", så ble skjermen svart i et par minutt.

Så kom bildet tilbake, så ble det svart igjen..da trykte jeg ESC og avbrøt. Skal det være sånn? Må vel prøve '05, se om det blir mørkt der også. Bruker 83.40 drivere (som sier de støtter dette nye kortet også). Kortet kom ut for få dager siden.

Endret av Bitex

Neida..men det ser mest ut som skjermen bare blacker ut istedet for å vise grafikktestene. Jeg lot det bare gå sin gang, og på den tredje testen kom bildet frem igjen, dette var da CPU-testen (som gikk i 0-1 FPS siden jeg har gammel AMD 2600+ prosessor)..gidda ikke se på det slideshowet så jeg avbrøt.

CPU-testene kommer hvertfall sist i 3dmark05.

Gikk tilbake til driveren som fulgte med CD'n til kortet, Forceware 82.12.

3DMark 05 derimot funka finfint på alle tester, fikk 6000 points score...hmmzz....

Endret av Bitex

Det som er teit med 3mark 06 er jo at den kjører 2 grafikk tester -->2 cpu tester --> så 2 grafikk tester til, i steden for og gjøre seg ferdig med en av de først.

Men jeg fikk litt bakoversveis da jeg så at den kjørte i 1280*1024 som standard oppløsning, og ikke den vanlige 1024*768

:hmm: kanskje jeg må teste 3dmark 05 i den oppløsninga også for og sammenligne litt mere nøyaktig forskjell mellom 05 og 06 versjonen

Og godt og høre at den flimringa er "standard" ;)

Aha!! Jeg har en gammel (minst 8 år gammel) CRT-skjerm som ikke takler stort høyere enn 1024x768 oppløsning..den har da selvsagt prøvd å switche til 1280x1024, som ikke skjermen takler, og bare blacka ut. Da er det jo forståelig :) Skiter i hele 3dmark, spilte akkurat HL2: Lost Coast, og alle effekter ble automatisk satt til Max, og det var HELT vanvittig å spille med HDR.

Den flimringen er normalt, så vidt jeg vet.. Uansett ikke noe som skader maskina di på noen måte.

5567751[/snapback]

Flimmring er fordi V-sync ikke er på , altså Fps overstiger det skjermen klarer og tegne i sekundet.

Så om du får 200 fps < > 85 hz så klarer bare skjermen å tegne 85 bilder i sec mens maskinen tar 200 bilder i sekundet.

Resten er som 1+1 :p

Den flimringen er normalt, så vidt jeg vet.. Uansett ikke noe som skader maskina di på noen måte.

5567751[/snapback]

Flimmring er fordi V-sync ikke er på , altså Fps overstiger det skjermen klarer og tegne i sekundet.

Så om du får 200 fps < > 85 hz så klarer bare skjermen å tegne 85 bilder i sec mens maskinen tar 200 bilder i sekundet.

Resten er som 1+1 :p

5568937[/snapback]

Er nok ikke det som gjør at det flimrer i 3dmark 06, mitt x1600xt kort kom ikke over 30 fps engang, husker ikke hvor mye kortet klarte, men det ingen av testene går smooth akkurat

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...