Howard_ Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Hei, etter å ha slitt med windows x64 så bestemte jeg meg for å legge tilbake windows 32bits, men fremdeles ha x64 tilgjengelig. Så nå leter jeg etter en fornuftig måte å bytte mellom de 2. Som det fungerer nå ligger x64 på Ide disk 1 og xp på sata disk 1. For å bytte må jeg velge i bios hvilken som skal boote, dette blir litt tungvint iogmed at jeg bytter ofte. Jeg har 2 boot.ini filer, en på hver av oppstarts diskene, trudde det skulle være en enkel sak å bytte mellom 2 opperativsystemer men filene er jo helt like (nesten) Winxp [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS win x64 [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS Noen forslag?
ronnyaa Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Du må legge inn en linje i boot.ini filen for den andre disken. Hvordan det skal se ut kommer an på om disken er master/slave på primary/secondary kontroller osv. Jeg vil anbefale å lese litt gjennom denne informasjonen om boot.ini fra microsoft
Mixy Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Hva ble det til? Går det an å bytte mellom de to uten for mye kluss? Kan jeg ha begge på en disk?
MrLee Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Du kan ha begge på samme disk ja, men ikke på samme partisjon
Mixy Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Du kan ha begge på samme disk ja, men ikke på samme partisjon 5470931[/snapback] Okei, og man MÅ boote for å bytte OS?
ronnyaa Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Okei, og man MÅ boote for å bytte OS? 5471178[/snapback] Jepp, du må nok det..
Mixy Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 VAr vel egentlig forberedt på det, men siden trådstarter lurte på om det fantes en fornuftig måte håpet jeg på at det kanskje kunne finnes en måte å unngå dette på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå