Gå til innhold

Pentium D 930 (3,2)eller AMD Athlon 64 X2 3800+


andreas76

Anbefalte innlegg

Er veldig usikker på hvilken CPU jeg skal velge i den nye PCen min. Grafikk/spill er vel noe som maskinen skal håndtere godt. Ellers må maskinen takle numeriske operasjoner godt med styrkeberegningsanalyser. Jeg tenker jo at AMD har satt sin opp mot en 3,8 intel CPU, og at jeg dermed får mest igjen for pengene med den, men er usikker siden intel har skiftet system også nå, så er det jo ikke sikkert at ratingen til AMD treffer like godt opp mot Pentium D. Takker for en god diskusjon her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dersom du ikke skal klokke ville jeg valgt X2'n... :)

Har du "fet" PSU.. og ditto kjøling... og liker å klokke.. ville jeg valgt 930'n...

Jeg følger div. tråder på xs.org.. og en klokk på 4.5Ghz og tilhørende ytelser er nesten "default" for 920/930 D ser det ut til... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Intel's netburst prosessorer er best på forutsigbare oppgaver pga den høye klokkefrekvensen prosessorene kjører på. AMD's prosessorer er best på uforutsigbare oppgaver, fordi A64 har kortere pipeline og høyere IPC.

 

I praksis vil det si at Intel har best ytelse på mediaenkoding, dvs videoredigering, lydredigering, mens AMD er best på omtrent alt annet. DVS 3D-spill, også 3D-beregninger som 3D Studio. Uten at eg veit kva type program styrkeberegning er så tror eg AMD er det beste valget her også.

 

Eg vil i utganspunktet annbefale deg en arbeidsstasjon med dualcore Opteron s939 dersom du skal bruke den til styrkeberegninger i jobbsammenheng og stabilitet er viktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sitter og har samme prosessorvalg jeg og. Men mellom D 930 / X2 4400+ istedet for X2 3800+.

 

xs.org? mulig jeg er dum nå, men virket som en feil url??

5573995[/snapback]

 

Du er nok ikke dum nei, men jeg som antar at alle vet at Xs.org er en "shortform" for www.Xtremesystems.org/forums/index.php er vel kanskje det.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...