rossiv Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Er det noe som kan hjelpe meg med et lite php script? Det jeg ønsker meg er et felt til e-postadresse og et felt til Navn, og en send knapp. Så skal selvsagt en e-post sendes til meg. En liten forklaring på hvordan jeg skal innstalere det hadde også vert bra. Siden jeg er helt blank på koding håper jeg noen av dere som virkelig kan det vil hjelpe meg. Rossi
trrunde Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Fant denne på web design delen av forumet: PHP fila <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title> </title> </head> <body> <?php $melding = $_POST['melding']; $avsender= $_POST['avsender']; if($melding == "" || $avsender == "") { echo 'Du må fylle ut <u>alle</u> feltene i skjemaet før du sender!'; } else { $from = '[email protected]'; $to = '[email protected]'; $subject = 'Mail til meg'; $message = 'Melding frå ' . $avsender . "\n" . $melding; mail($to, $subject, $message, "From: $from"); echo 'Skjemaet er sendt!'; } ?> </body> </html> HTML fila: <html> <head> <title>Mail skjema</title> </head> <body> <form name="mail" action="mail.php" method="post"> <input type="text" name="melding" size="30"> <input type="text" name="avsender" size="30"> <input type="submit" name="submitButtonName"> </form> </body> </html> Endret 17. januar 2006 av trrunde
Martin A. Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Om du bruker denne } else { $from = '[email protected]'; $to = '[email protected]'; $subject = 'Mail til meg'; $message = 'Melding frå ' . $avsender . "\n" . $melding; mail($to, $subject, $message, "From: $from"); Vil alle mailene komme fra samme adresse. Prøv heller denne } else { $from = '$avsender'; $to = '[email protected]'; $subject = 'Mail til meg'; $message = 'Melding frå ' . $avsender . "\n" . $melding; mail($to, $subject, $message, "From: $from"); Endret 17. januar 2006 av M4rTiN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå