Gå til innhold

Sony PSP, bør jeg kjøpe denne nå?


magnus85

Anbefalte innlegg

Dagene under førstegangstjenesten kan bli lange og kjedelige, kjedelig er det også time etter time i tog og fly. Hva skal en finne på?

 

Det var da jeg vurderte ipod video, har nå gått mer eller mindre bort ifra det valget, grunnet liten skjerm og ingen mulighet for å kunne spille.

 

Valget har da falt mer og mer på Sony PSP, har prøvd å søkt etter psp, men finner ingenting, dette tviler jeg på at stemmer, men derfor jeg legger inn denne tråden.

 

Bør jeg kjøpe meg den? Er den grei å se film med?

 

Tar det lang tid å konvertere en avi film så jeg kan få sett denne på psp? Hvor mange filmer kan man få på 1gb kort? 2filmer med ok kvalitet?

 

Har også sett de selger UMD discer med filmer på, men synes nå disse var dyre.

 

Bør jeg kjøpe den "dyre" løsningen med 1gb kort? (ca 2800)

eller

bør jeg gå for den "billigere" løsningen med 32mb kort og evt kjøpe et ekstra ved siden av (ca1800)

 

Håper på behjelpelige svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja personlig syns jeg du bør kjøpe deg en. Den er helt grei å se film med, men det blir ikke kinokvalitet selvsagt! ;)

 

Konvertering gjøres ved bruk av forskjellige programmer, jeg foretrekker en som heter PsP Video 9, enkelt og greit. Tiden det tar avhenger av hvor stor filen er seff, men det dreper deg ikke.. Kan gjøres mens du gjør andre ting og Psp Video 9 kan kjøre multitask, så du slipper å ta en og en film av gangen.

 

Med den kan du også velge hvilken kvalitet du vil den skal konverteres til, enten det er lav eller høy. Og resultatet viser seg både på størrelse og på PSP-skjermen. En "normal" konvertering gjort med en 600mb fil, ble halvert hos meg. Kvaliteten ble ok, men heller ikke mer. Du bør kjøpe deg en 2gb minnebrikke om du skal ha fullt utbytte og slippe å bytte filmer ut og inn hele tiden. (Face it, dette er dyre saker)

 

En ting er sikkert, du får ikke plass til mye på den medfølgende 32mb brikken!

Lenke til kommentar

Heisann. Dette med PSP er noe rart synes jeg. Noen som kjøpte den gikk relativt fort lei av den. Og jeg har hørt mange personer sagt at den bare var dritt. Men, jeg har nå eid min PSP i ja, snart 4 måneder. Jeg er ikke lei av den.

Film er, etter min mening; Veldig bra.

Hvor lang tid det tar å konvertere en avi film vet jeg ikke. Det spørs vel hvor stor CPU du har på pc'en.. ;)

Drar veldig ofte med tog for tiden, og jeg må si at PSP'en er utrolig fin å ha med seg. Både spill og film er meget bra.

 

Hvor mange filmer du kan ha på PSP er litt forskjellig;

Her er noen eksempler: Family Guy the movie (ca 90 min.) ligger på 216MB, sikkert fordi den er tegnet.

Star Wars EP.3 (2 timer og 20 min) Ligger på 462MB, og den er i relativ bra kvalitet.

Best of Monty Python (ca 90 min) ligger på 260MB og den er også i relativ god kvalitet.

 

Jeg tror du skal kunne regne med å ha 2 filmer i god kvalitet, og kanskje noen simpsons/futurama/familyguy episoder på den.

 

Du skal sikkert ha spill på den og; Selv har jeg kun GTA:LCS og Burnout. Begge spillene er egentlig ganske kule. Spes. GTA er morsomt å ha på tog. Har egentlig ikke prøvd så mange spill til PSP enda, er mange som jeg egentlig tror bare er møkk.

 

OBS: Skal du ta lange togturer er det kanskje greit med 2x batteripakker.

 

Okay, kanskje jeg hørest ut som en salgsmann fra Sony, men dette er mine meninger.

Lenke til kommentar

Kan anbefale psp jeg og, har hatt min noen måneder nå, og akkurat da jeg fikk den fikk jeg kjøpe mani til den, så de ble litt dyrt men nå har den roa seg sånn passe, og jeg sitter med mye stuff, og noen spill til psp'n og jeg elsker den!

Verd penga i masse vis:)

Har 2gb kort til min kjøpt på Ebay.com til 900kr ferdig levert, er og anbefale:)

 

Mvh ITW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...