Gå til innhold

hmm... formatere pcen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går d ann å formatere pcen uten å slette f.eks windows.. kunne å tenkt meg å beholde noen programer jeg har som jeg har mista cden på... :thumbdown::p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du formaterer, sletter du alt som ligger på den partisjonen du formaterer.

Så med andre ord, du kan ikke formatere f.eks Windows partisjonen, og beholde et par programmer.

Hvilke program er det snakk om?

Noen kan du kanskje få lastet ned gratis på internett, evt. et lignende program helt gratis.

Hvis du har 3 harddisk partisjoner (C, D og E kolon), så kan du formatere D og/eller E uten at Windows blir slettet (Fremt til at du har Windows på C).

Skrevet (endret)
Når du formaterer, sletter du alt som ligger på den partisjonen du formaterer.

Så med andre ord, du kan ikke formatere f.eks Windows partisjonen, og beholde et par programmer.

Hvilke program er det snakk om?

Noen kan du kanskje få lastet ned gratis på internett, evt. et lignende program helt gratis.

Hvis du har 3 harddisk partisjoner (C, D og E kolon), så kan du formatere D og/eller E uten at Windows blir slettet (Fremt til at du har Windows på C).

5448594[/snapback]

Hvordan er det med å flytte programmer fra hdd til hdd?

Hvis man f.eks kjøper seg en liten og rask hdd til windows, er det bare å "dra"programmet fra ene hdd'en til den andre da?

Endret av KristianG
Skrevet

Det spørs vel åssen program det er snakk om.

De fleste program legger som oftest inn register verdier (evt. systemfiler) som de trenger, men små, enkle programmer trenger ikke nødvendigvis gjøre dette.

Siden jeg ikke har så mye peiling på akkurat det problemet, skal jeg ikke uttale meg så mye mer angående det.

Med f.eks spill går det som regel greit. Har selv flyttet mange spill fra kolon til kolon uten problemer. Men programmer som f.eks Ahead Nero, Photoshop osv. har jeg aldri testet ut dette med :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...