Gå til innhold

Rekomprimere i DVD Architect

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har ett sinnsykt problem med at alle DVD filmene jeg konventerer til å passe inn på en DVD plate, nekter å brennes fordi det "ikke er dvd". Altså at jeg må rekomprimere hele filmen. Noen som vet om plugin, eller måter å fikse det på? Veldig slitsomt og det tar flere timer også. Bruker ett program som tar 30 min for en film på nærmere 2 timer i sprudlende kvalitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du lage ein DVD til å vise på TV, klippa vere i MPEG2-format, som følgjer dei spesifikasjonane som gjeld for DVD, det er ingen veg utanom. So om filmane ikkje har det formatet som krevst for DVD, må dei konverterast, ein kan dessverre ikkje gjere noko anna.

Skrevet

Skjønte ikke helt hva du mener, egentlig.

Er du ute etter et program for å komprimere dvd filmene dine med?

Isåfall vil jeg anbefale dvdrebuilder med CCE encoding, men prosessen tar litt tid, men kvaliteten blir best.

Skrevet

Nei jeg er ikke ute etter ett program til å konventere. Jeg har program til å konventere. Og filene er i MPEG2 DVD Format ( vob filer ). Det fungerer ypperlig å brenne DVDène, og i mange andre dvd programmer funker det å brenne, men for å lage skikkelig proffe menyer bruker jeg DVD Architect.

Veldig irriterende sak... Kan såklart brenne DVD filmen bare rett på en CD, men filene må vær over en viss kvalitet tror jeg (?).. Jeg lar en film på ca 2 timer ta 4.7 gig, og da er den i DVD format. Men DVD Architect vil tydeligvis konventere på nytt, selv om jeg velger akkurat samme kvalitet..

Hvorfor i alle dager må jeg det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...