phun-ky Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 (endret) har en fil som inneholder alt fra 60 til 400 strenger av denne typen: (en linje/streng): "Denbo","Private","6","27","Hunter","Redridge Mountains","Skinning/Leatherworking","","","" i notepad kommer det ikke linjeskift når jeg paster, men i wordpad blir det det.. jeg vil kaste dem inn i en array og så fjerne fnuttene og kommaene og så hente ut verdiene.. (altså: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9) er det preg_replace jeg skal bruke da? kan noen sparke meg i riktig retning? eller gi meg et hint? Endret 16. januar 2006 av phun-ky
tussiesel Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jeg vill brukt file() til å lese inn fila rtrim() for å fjerne linjeskift fra hver oppføring i arrayet explode() til å dele ved hvert komma en eller annen replace eller substr for å fjerne fnutter Da vil det ende opp med et array som er omtrent slik: array ( [0] => array ( [0] => Denbo [1] => Private og videre alle de andre verdiene.. ) [1] => array ( [0] => verdiene for neste linje.. ) ) Jeg skal ikke ta fra deg gleden med å få det til selv , men bare spør hvis du står fast på noe -Simen Endret 16. januar 2006 av tussiesel
Torbjørn Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 har noen av feltene dine kommaer mellom anførselstegnene?
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 er kanskje helt på viddene nå.. har denn koden: $lines = file("members.txt"); foreach ($lines as $line) { $members = explode(",", $line); } foreach ($members as $member){ echo $member; } men jeg får bare hentet ut den første linjen..
Torbjørn Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 du har en graverende logisk brist i din kode. se på følgende kode: $a=array(1,2,3,4); foreach($a as $tall){ $i=$tall; } echo $i; hva tror du blir resultatet av dette? hvorfor får jeg ikke printet alle tallene?
Torbjørn Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 hehe, det går greit, bra jeg slapp å forklare enda mer hvorfor det ikke gikk (har vært ute for det et par ganger og )
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 samme som med forumet jeg holder på.. jeg klarer alltid å lage det mere komplisert enn det som egentlig trengs.. og når jeg oppdager sånne enkle feil.. er til å rive seg i håret av
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 $guildInfo = array("Name","Rank","RankIndex","Level","Class","Zone","Note","Officernote","Online","Status"); $lines = file("members.txt"); foreach ($lines as $line) { $members = explode(",", $line); $teller = 0; foreach ($members as $member){ $teller++; $memberEdited = $member."<br/>"; echo $guildInfo[$teller].": "$memberEdited; } } Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in /home/htdocs/www.acme-guild.com/roster.php on line 21 altså, : echo $guildInfo[$teller].": "$memberEdited; kan man ikke bestemme hvilken del av et array som skal ut ved hjelp av en variabel?
phun-ky Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 (endret) har denne koden nå: <?php $lines = file("members.txt"); echo "<table width=\"100%\" align=\"center\"><tr class=\"bold\"> <td width=\"15%\">Name</td> <td width=\"15%\">Rank</td> <td width=\"5%\">RankNo</td> <td width=\"5%\">Level</td> <td width=\"5%\">Class</td> <td width=\"15%\">Zone</td> <td width=\"15%\">Note 1</td> <td width=\"15%\">Note 2</td> <td width=\"5%\">Online</td> <td width=\"5%\">Status</td> </tr> "; foreach ($lines as $line) { $members = explode(",", $line); $teller = 0; echo "<tr>"; foreach ($members as $member){ echo "<td>"; $memberEdited = explode("\"",$member); echo $memberEdited[1]; $teller++; echo "</td>"; } echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> resultatet ser dere her: http://www.trollbane.net/roster.php forresten, addonen jeg bruker her til WoW er: Catchafire Endret 18. januar 2006 av phun-ky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå