daniel__kg Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Hei folkens, jeg trenger hjelp.... kjøpte i romjula en Maxtor OneTouch II 300GB, da jeg koplet denne til laptopen min fungerte den ikke. USB dudun-lyden kom når jeg satte den inn. Jeg fant den på enhetsbehandling, men den dukket ikke opp ellers. Jeg retunerte den, og fikk en ny tilbake i posten. Denne funket fint i en liten uke, og jeg la over alle filene mine fordi jeg skulle formatere PCen... Da jeg koplet til HD igjen, skjedde det ingenting. Men, jeg fant den igjen på enhetsbehandling og på diskbehandling. Fikk en kompis av meg til å sjekke litt, og han fant ut at det var flere som hadde hatt det samme problemet. Bruker nå GetDataBack, i håp om å få kopiert alle filene mine over igjen. For det er ingen annen måte å få ting ting til å funke normalt igjen? Kjøpte den heldigvis på Elkjøp, hvor det er 30 dagers full returrett - så jeg regner med å få igjen pengene og får hevet kjøpet. Hva tror dere? Vil kjøpe ny ekstern HD, hva bør jeg kjøpe? D
vitamin2 Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 (endret) Har brukt flere Maxtor OneTouch modeller i flere år uten noe tull. Tror du bare har vært ekstrem uheldig Har forøvrig ikke har noe tull med interne disker på nesten 10 år heller så.. Endret 16. januar 2006 av vitamin2
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Når du kobler til en slik disk, må du tilordne den en stasjonsbokstav via diskbehandling....
vitamin2 Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Når du kobler til en slik disk, må du tilordne den en stasjonsbokstav via diskbehandling.... 5447429[/snapback] Det skal normalt gå av seg selv..
AllFather Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Har hatt 3x300gb maxtor disker (externe) som har røket på under 1 år. Anbefales ei meg undertegnede
daniel__kg Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Skrevet 17. januar 2006 Den legge seg automatisk på E:... Men, det viste seg at det ikke er noen partisjon på disken. Så jeg satser på at det kan løse problemet når får kopiert over alt og laget en partisjon.
Dwagon Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Mitt triks er som følger.... IKKE INSTALLER DRIVERENE SOM FULGTE MED etter at jeg installerte driverne har jeg ikke hatt noe annet enn trøbbel med disken, såe.... driverene til maxtor er verdt mindre en gratis bytes. Fjern driverne du, og ja da mener jeg ALLE maxtor drivere... så rebooter du pc'n og prøver på nytt uten driverene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå