Gå til innhold

NEC ND-3540 A - vil nesten aldri brenne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså denne eksterne DVD-brenneren. Jeg bruker Nero 7, og kun én av ti DVD'er går greit å brenne. Jeg får følgende feilmelding etter en liten stund:

Reset inntraff

Enheten finnes ikke

Enten kommer begge to, eller bare den ene.

Jeg har bærbar pc med bare to USB'porter, så jeg har en fireports hub i hver port. Brenneren står i hub sammen med en ekstern USB-disk som jeg har. Jeg har forsøkt å brenne ting både fra eksterndisken og fra harddisken, og det går altså av og til. Siste jeg brente som gikk var fra eksterndisken.

Noen som har ideer? Jeg har forsøkt å finne drivere til den, tenkte kanskje det var problemet, men det er ikke så veldig lett å finne, ser det ut til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå flashet firmwaren, dette hadde jeg for øvrig allerede gjort, så jeg hadde nyeste versjon.

Jeg har også forsøkt å KUN koble til brenner og ekstern harddisk til maskinen, men resultatet er det samme:

Enheten ikke tilgjengelig

F:_NEC DVD_RW ND-3540A

Reset inntraff

F:_NEC DVD_RW ND-3540A

Kan det ha noe med eksternkabinettet den står i? Det som er rart er at det virker som om den sjeldnere og sjeldnere vil brenne.

Skrevet

Tro feilen ligger i de eksterne USB Hub'ene. Prøv å isolere problemet ved å koble brenneren direkte til en av de ledige portene i PC'n.

Skrevet

Erfaringsmessig er mange brennere problematiske når de er tilkoblet eksternt....

Jeg har ikke noe fasitløsning, men det virker som om brikkesett i det eksterne USB kabinettet har stor betydning, i tillegg til USB drivere/MS drivere i operativsystemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...