Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ble oppringt av PC World hvor en får med wlan rout


Anbefalte innlegg

Skal si mange her syter og maser som noen små drittunger. Som regel tar det flere uker før man får et produkt i posten som er akseptert over telesalg. Her begynner folk å syte etter noen få dager på grunn av at de ikke har fått verker blad eller ruter. Om dere hadde fått ruteren så hadde den nok ikke kommet i posten før det hadde gått 2-3 uker etter regningen er betalt. Bare så det er sagt.

 

I tillegg er så ofte mer enn 1 lov i lovsamlinga man må ta til etterretning da Norges Lover er litt mer kompleks enn det noen her gir inntrykk av.

5531496[/snapback]

Å nei du. Som privat forbruker har jeg en lov å forholde meg til etter Juli 2002. Eller var det kanskje paragrafer du mente? Å utrykke seg korrekt kan jo også være ganske komplekst.....

 

Ikke prøv å skape billige poeng for å øke din kred her på forumet. Skjønner heller ikke hvorfor du gidder å engasjere deg i en tråd som bare irriterer deg? Har du en skjult agenda? Det er lett å være bedreviter når det ikke rammer deg selv.

 

Hvordan jeg er i stand til å måle eventuelle merkostnader for IDG?

 

Tror du kanskje at det koster PCworld 895,- å sende meg det bladet et år til? Har du ikke hørt om profitt? De skal altså kunne gå fra avtalen om routeren som jeg måtte ha betalt ganske mye for selv, (er antydet en pris på rundt 3000,- her i tråden) og i tillegg mener de at de skal slippe unna det med et par hundrelapper i utgifter? Saken er at de kommer til å tjene grovt på det uansett om de "gir" bort et år til. Skulle heller ikke forundre meg om de selv krever erstatning fra JustIP for kontraktbrudd.

 

Du er virkelig drømmekunden hvis du synes det er en grei avtale PCworld gir oss.... :nei:

 

 

Til slutt: Jeg har ingenting imot å høre din mening, men er du voksen så legger du vekk den kjekke tonen. Du vinner mer kred på å være høflig.

5531864[/snapback]

Beklager, mente selvfølgelig paragraf. Og ja, å utrykke seg korrekt kan være ganske komplekst :thumbup:

 

Forstår ikke helt hva du mener med billig poeng. Kred er ikke akkurat noe jeg er ute etter her. Grunnen til at jeg bryr meg er at jeg til å begynne med fant denne tråden interessant (forsåvidt nå og). Jeg ble som mange andre her også ringt opp fra IDG en tidlig trøtt morgen hvor de klarte å overtale meg til å si ja da jeg hørte at en ruten inngikk i prisen. Noen dager etter angret jeg og sa ifra til IDG om at jeg ikke var interessert da jeg ikke har brukt for en slik ruter akkurat nå. Bladet har jeg tilgang til uansett. Så hvorfor jeg engasjerer meg? På grunn av at jeg har mine egne meninger angående saken.

 

Jeg forstår godt at folk reagerer sterkere enn meg da dette bare indirekte angår meg. Men uansett så mener jeg at det er irrasjonelt å forlange denne ruteren av IDG til tross for at JustIP har brutt kontrakten. Hvor mange titalls tusen skal man forvente at IDG skal ha i merkostnader for § 21 ikke skal gjelde? Dette er en tolkning som jeg ikke er i stand til å finne svaret på da jeg ikke sitter på regnskapet til IDG. Heller ikke på hva prisen _egentlig_ er på denne ruteren. Selv har jeg hørt 1600 kr, andre er inneforstått med noe annet. Jeg vet heller ikke om IDG i det hele tatt har måtte betale noe for denne avtalen med JustIP eller hva den faktiske kostnadden er på å produsere ett enkelt blad. Selvfølgelig er jeg klar over at det ikke koster PCWorld Norge 895 kr å produsere 14 utgaver av bladet. Det jeg prøver å si er at det er vanskelig for oss å vite om kostnadden for selgeren står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse. Men om denne ruteren koster kr 3000 så tror jeg nok det er tilfelle! Muligens også om prisen skulle være 1600,-. Det kommer helt an på hvor mange som er berørt. Det kan tyde på at det er ganske mange da IDG er usedvanlig flinke til å ringe meg og sikkert mange andre ca 1 gang i mnd. Og detter var jo i utgangspunktet et godt tilbud!! Nå skal man selvfølgelig ta i betraktning at IDG nok vil kunne skaffe ruteren billigere uansett hva nå utsalgsprisen er grunnet volum og innkjøpspris. Men selvfølgelig slipper IDG ganske billig unna med å gi 1 år abn. gratis fremfor å betale for en ruter til 1600-3000 kr pr. stk. Men for forbrukeren har dette produktet en verdi på i dette tilfellet 895 kr. Det skal sies at IDG om det viser seg at § 21 ikke gjelder ikke trenger å gi dere noe som helst.

 

Forhåpentligvis er IDG i stand til å gjøre dere alle til glade kunder. Det blir spennende å se. Selv beklager jeg ovenfor dere som mener jeg har brukt en for sjekk tone! Jeg kan bli litt frustrert nå folk ikke klarer å forholde seg til realiteten.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Howard og Tommkarl; strengt tatt så er en slikt tvist ofte berørt av flere lover. Avtl. § 33/36 kan få anvendelse etter saken natur, tillegg så må man se på vilkår for å kreve en erstatning som en målestokk ihht hvilke krav man kan fremsett. Han som kvittet seg med sin tidligere router i påvente av ny vil muligens kunne fremme et erstatingskrav, om han har vært skadelidende. Dog med en ganske tung bevisbyrde, som vil mest sannsynlig torpedere saken hans totalt.

 

Videre konkluderer jeg med mye det Howard B skriver.

Jeg forstår fbkj § 21 slik at den er regulerer relative kostnader for selgeren og ikke absolutte.

Derfor vil IDG med en oppfyllelse levere et tillegg som er bortimot dobbelt så dyrt, betinget at prisen på routeren er kr. 1600,- som nevnt overfor, som det IDG kan få i omsetning med et salg. Profitten er følgelig mindre. Det vil gi selger en så stor ulempe at oppfyllelse vil være urimlig.

 

Tilbude som kom med Lekanger her kan nok virke litt provoserende. Å se 28 nummer i postkassen, motivert av en router som ikke kom er jo kanskje ikke så festlig.

En oppfordring til IDG; gi de berørte kundene deres et gavekort e.l. hos eksempelvis Komplett for det dere har i marginal profitt per års abonnement dere nå har solgt.

Eventullt andre forslag!

 

mvh

Endret av js79
Lenke til kommentar
Til Howard og Tommkarl; strengt tatt så er en slikt tvist ofte berørt av flere lover. Avtl. § 33/36 kan få anvendelse etter saken natur, tillegg så må man se på vilkår for å kreve en erstatning som en målestokk ihht hvilke krav man kan fremsett. Han som kvittet seg med sin tidligere router i påvente av ny vil muligens kunne fremme et erstatingskrav, om han har vært skadelidende. Dog med en ganske tung bevisbyrde, som vil mest sannsynlig torpedere saken hans totalt.

5533044[/snapback]

Jepp, noe jeg gav uttrykk for i post #157. Nå studerer ikke jeg juss så kan ikke mer om emnet enn det jeg har satt meg inn i på egenhånd. Jeg tror heller ikke personen uten ruter kommer så langt med et erstatningskrav ut fra tidligere slike saker jeg har lest da det er forholdsvis vanskelig å bevise byrden fremfor fornuftens aktsomhet. Men nå tviler jeg sterkt på at saken kommer til å gå så langt.. ;)

 

Jeg hadde nok og blitt fortvilet om jeg hadde gitt fra meg ruteren. Men om det er en ting jeg har lært meg så er det å ikke ta ting forgitt før tiden. Det er bare en person man kan stole på 100 % og det er deg selv! Forhåpentligvis har folk lært av denne saken.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar
Til Howard og Tommkarl; strengt tatt så er en slikt tvist ofte berørt av flere lover. Avtl. § 33/36 kan få anvendelse etter saken natur, tillegg så må man se på vilkår for å kreve en erstatning som en målestokk ihht hvilke krav man kan fremsett. Han som kvittet seg med sin tidligere router i påvente av ny vil muligens kunne fremme et erstatingskrav, om han har vært skadelidende. Dog med en ganske tung bevisbyrde, som vil mest sannsynlig torpedere saken hans totalt.

5533044[/snapback]

Jepp, noe jeg gav uttrykk for i post #157. Nå studerer ikke jeg juss så kan ikke mer om emnet enn det jeg har satt meg inn i på egenhånd. Jeg tror heller ikke personen uten ruter kommer så langt med et erstatningskrav ut fra tidligere slike saker jeg har lest da det er forholdsvis vanskelig å bevise byrden fremfor fornuftens aktsomhet. Men nå tviler jeg sterkt på at saken kommer til å gå så langt.. ;)

 

Jeg hadde nok og blitt fortvilet om jeg hadde gitt fra meg ruteren. Men om det er en ting jeg har lært meg så er det å ikke ta ting forgitt før tiden. Det er bare en person man kan stole på 100 % og det er deg selv! Forhåpentligvis har folk lært av denne saken.

5533217[/snapback]

Har ikke tenkt å henge meg alt for mye opp i dette med routeren jeg selv kvitta meg med, poenget mitt med å nevne det er at jeg synes det er for lettvint for telefonselgere å love gull og grønne skoger uten å holde det.

 

Dette begynner å bli en prinsipp sak, er fryktlig lei telefonselgere og når de i tillegg ikke holder det de lover. Så derfor synes jeg det blir feil å bare slippe saken sånn uten videre.

Og et såpass stort selskap som IDG hadde jeg ærlig talt forventa å få produktet de lovet..

 

Så min oppfordring til de som lurer på å tegne abb hos Pcworld eller noen de andre som Digitalworld som IDG distruberer er: Hold dere langt unna!!

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis er IDG i stand til å gjøre dere alle til glade kunder. Det blir spennende å se. Selv beklager jeg ovenfor dere som mener jeg har brukt en for sjekk tone! Jeg kan bli litt frustrert nå folk ikke klarer å forholde seg til realiteten.

5532032[/snapback]

 

Det gleder meg å se at du er en gentleman likevel Howard B! :p

Takker for konstruktive innlegg :)

 

Kan ellers nevne at jeg fikk telefonen fra IDG idag, og sa at jeg jeg tar betenkningstid. Kommer nok til å teste denne saken hos forbrukerrådet, men da må jeg først ha fått skriftlig avslag på et direkte krav til IDG. Må nok skrive et krav brev....

Lenke til kommentar
I dag ble jeg ringt opp av IDG. Jeg valgte å heve avtalen. Fikk også Digital World i posten i dag.

 

Håper noen kan poste her hvis IDG kommer med et tilbud hvor det følger med noe hardware gjen.

5540442[/snapback]

Hvorfor det? Skal du slå til på et nytt knakene tilbud fra Pcworld som ikke eksisterer??

Nei de kan prøve å ringe meg en gang til om noe som helst tilbud, synes synd på den selgeren. Da skal jeg hoste opp til flere ti-talls skjellsord til den "uskyldige" i andre enden.. :mad:

Lenke til kommentar
I dag ble jeg ringt opp av IDG. Jeg valgte å heve avtalen. Fikk også Digital World i posten i dag.

 

Håper noen kan poste her hvis IDG kommer med et tilbud hvor det følger med noe hardware gjen.

5540442[/snapback]

Hvorfor det? Skal du slå til på et nytt knakene tilbud fra Pcworld som ikke eksisterer??

Nei de kan prøve å ringe meg en gang til om noe som helst tilbud, synes synd på den selgeren. Da skal jeg hoste opp til flere ti-talls skjellsord til den "uskyldige" i andre enden.. :mad:

5540900[/snapback]

Hehe skjønner at du ikke har lyst til å slå til på no tilbud fra IDG mer, men jeg har ihvertfall ikke tapt noe på dette (så lenge jeg får tilbake de 590,- kr jeg betalte da). Og selvom jeg har mistet litt tillit til IDG, så er det ikke værre enn at jeg hadde slått til på et liknende tilbud fra dem i morra.

 

Og det med at du kvitta deg med gammel router før du skulle ha fått den nye var jo dumt. Jeg har ihvertfall lært at jeg ikke skal kvitte meg med det gamle før det nye er i hus.

Lenke til kommentar

Jeg sendte dette til pcworld/IDG

 

Hei igjen

 

PcWorlds vervekampanje for januar 2006 har jo utviklet seg til å en farsått deluxe.

 

1) For det første så har det vært flere forskjellige tilbud som har svirret i luften… 590/895/1095 Kr for ett års abn på PcWorld/Digital World

 

2) For det andre så virker det ikke om dere har helt kontroll på hvem som får hva og slike ting

 

3) For det tredje så blir man jo lovet en ”Trådøs Router/Basestasjon” fra JustIP, men hvor mange egentlig fått denne, ettersom JustIP er delvis konkurs og leverandøren ikke har flere på lager…

 

4) IDG og JustIP (IpTech, Telio) kranger om hvem som har skylden for at dere ikke klarer å levere varene.

 

5) For det femte så var det klin umulig å forklare en normal adresse for Pcworlds selgere, jeg vet ikke om det var bare selgeren jeg snakket med som var i kraftig bakrus eller noe sånt, men noe fornuft fikk man jo ikke akkurat inn i skallen på han da, men shit happens. Problemet er blitt fikset..

 

6) For det sjette så har mange fått tilbud om å få to års abonnement for prisen av år eller 28 utgaver for prisen av 14 utgaver. Dette er også bekreftet av ansvarlig redaktør Kurt Lekanger. Og mange har fått dette for 895 Kr, i stedet for router/trådløs basestasjon da JustIP ikke kan levere denne uansett

 

7) Er det mulig å heller få ett årsabonnement til 395/495 Kr i stedet for to års abonnement for 895 Kr

 

8) Hvis ikke punkt 7 er mulig så vil jeg si opp mitt abonnement på PcWorld, sorry mate, that’s life.

 

På forhånd takk

.......................

 

Dette jallasvaret fikk jeg tilbake:

 

Hei

 

Oppsigelsen er registrert.

 

___________________________________

Ha en fin dag.

 

Mvh.

Kundeservice

...................

 

Milanex AS

http://www.milanex.no

 

Vel vel shit happens

Lenke til kommentar

Jeg fikk min regning først i dag, og på denne står fortsatt ruteren oppført. Vil tro at dette er noe de ville klart å endre på fram til nå, så jeg går fortsatt ut i fra at jeg vil få hva jeg er blitt lovet.

 

All min kontakt har hele tiden hvert direkte med pcworld, og ikke ett eget selgerfirma.

 

jeg har heller ikke blitt oppringt eller fått beskjed om at ruter ikke kan leveres, så for min del ser det ut til at jeg vil få hva jeg er blitt lovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...