Gå til innhold

Til alle på forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mellomrom i setninger er fint så ikke table width stiller seg til 3000pixler.

 

En annen ting er at jeg liker ikke reklame i forumet. Har såvidt sletta en post hvor det sto noe om "norges billigste webhotell" også en eller annen merkelig url jeg aldri hadde hørt om (nei ikke webdeal).

 

Har også sletta masse poster av han derre JødeJudas (ellerno) som inneholdt useriøste meldinger som "hjelp jeg blir hakket (uten noe mer enn bare det der)" og "spark en jøde".

 

Også er det litt tamt å drite ut nybegynnere. eksperter trenger jo ikke å spørre så hva er vitsen med diskusjonsforum da?

Lenke til kommentar

Quote:


Corn skrev (2001-12-03 18:56):


Noen som har noe å legge til?


 

To ting:

 

- Forsøk å bruke sitat der det faller naturlig. Da blir det langt enklere å lese meldingene. Sitat-knapp finnes på linjen under selve meldingen sammen med de andre ikonene. I det nye forumet får man automatisk opp sitatet når man svarer på meldinger

 

- Aktivtiteten på forumet er nå så stor at det blir stadig viktigere at nye tråder legges i aktuell kategori. Ser ut til at mye har en tendens til å havne under "Alt om data"

 

For å gjøre forumet til et enda bedre sted for alle vil jeg minne om arbeidet som er lagt ned i den nye versjonen: http://forum.hardware.no/frames . Alle er hjertelig velkomne til å prøve ut denne!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-03 18:56, Corn skrev:


Noen som har noe å legge til?



 

Ja, faktisk. Hvem er det som har utpekt deg til gud?

Jeg har ganske mye imot personer som hele tiden prøver å prakke sine syn og oppfatninger på andre.

Bør man ikke få lov til å bruke så mange store bokstaver og spørsmålstegn som man måtte ønske? Hva med din dårlige rettskriving - bør ikke den også bli forbudt i samme slengen? Den provoserer i alle fall meg, siden du samtidig maser om andres skrivemåter.

Bør det ikke være lov til å gi tilbakemeldinger på andres skrivefeil? Jeg ser på det som ganske alvorlig at 90% av nordmenn på Internett ikke kan skrive sitt eget morsmål korrekt. Noen skriver faktisk så dårlig at det oppstår misforståelser.

 

Hva med å la dette være et fritt forum, der folk kan skrive hva de vil, såfremt de ikke spammer eller skriver bare svada? Et forum trenger ikke en masse regler og normer for å kunne fungere - kun fornuftige moderatorerer (og det finnes det faktisk her).

Lenke til kommentar

Jeg er til dels enig med spenol.

 

Men det kan godt finnes retningslinjer/tips som en kan velge å bruke. Men ingen absolutte regler. Om noen bruker flere uttropstegn enn du klarer å se på så får du heller ignorere dem.

 

Men tips som å bruke skikkelige emneoverskrifter, og å legge ved ting som OS og oppsett når du har ett problem det trenger vi.

 

kelv

Lenke til kommentar

Quote:


Ja, faktisk. Hvem er det som har utpekt deg til gud?


 

Ingen har utpekt Corn til gud, men han opplyser om god nettikette og ber oss komme med forslag så vi i felleskap kan utforme normene som skal gjelde på dette forumet.

 

Quote:


Bør man ikke få lov til å bruke så mange store bokstaver og spørsmålstegn som man måtte ønske?


 

Det er direkte uhøffelig å bruke store bokstaver og en slik vill tegnsetting mange gjør. Nei man bør ikke få lov til dette og moderatorer bør rett og slett gjøre jobben sin her, moderere vekk slike saker.

 

Quote:


Hva med din dårlige rettskriving - bør ikke den også bli forbudt i samme slengen?


 

Hvorfor kan vi ikke bare følge vanlig usenet etikette? Rettskriving skal i utgangspunktet ikke rettes på da det gjør mer godt enn vondt. Ekstreme tilfeller kan man selvsagt rette på. Når en person alltid skriver FSB FBS så bør man også få lov til å opplyse om rett skrivemåte.

 

Quote:


Et forum trenger ikke en masse regler og normer for å kunne fungere - kun fornuftige moderatorerer (og det finnes det faktisk her).


 

Hvorfor ikke la brukerne bestemme hvordan det skal være her så kan mod'ene passe på at ingen bryter de normene fellesskapet har satt.

 

Savner forøvrig fortsatt at de som er mod blir merka. Alltid greit å vite når en autoritet skriver.

 

/me støtter Corn sine forslag til normer samt en viss begrensning på sig' size. Vil si at kardemommeloven også bør gjelde :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Savner forøvrig fortsatt at de som er mod blir merka. Alltid greit å vite når en autoritet skriver.


 

Hvordan skal dette i tilfelle merkes? Gi meg et hint så skal jeg se på saken.

 

Det er per idag kun en håndfull personer som er moderatorer, og alle tilhører HW-nettverket. På sikt håper vi å få med flere fornuftige mennesker som moderatorer.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Moedratorenes nick kan jo utheves på en eller annen måte, f. eks. Bold eller annen farge på bokstavene. Finnes mange muligheter. Bare se på irc, der har oc (eller var det os, flere år siden jeg var innom irc) ett tegn til venstre for sitt navn.

 

Finnes sikkert flere måter, men dette er det jeg kommer på akkurat nå.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-05 14:05, Spenol skrev:


Hva med å la dette være et fritt forum, der folk kan skrive hva de vil, såfremt de ikke spammer eller skriver bare svada? Et forum trenger ikke en masse regler og normer for å kunne fungere - kun fornuftige moderatorerer (og det finnes det faktisk her).


 

Jeg syns det bra med normer og regler på forums på lik linje med news. Ingen som sier at det ikke vil fungere, men det vil være vesentlig lettere for brukere å benytte seg av det. Med et så godt besøkt forum som dette er det f.eks. veldig viktig å lage overskrifter som gir en mening, og ikke minst plassere dem i korrekt kategori. Digre bilder i signaturen syns jeg er plagsomt og svært unødvendig. Skjønner heller ikke poenget med å liste opp hardwaren sin der. Håper teknikerne finner en løsning slik at det kan sensureres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...