Empire of the Sub Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 hei. er det verdt å kjøpe? har spilt alle lucasarts monkey-island spillene og syntes dem var morsomme. Er longest journey bedre? Mvh jhj.
rulleguru Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Longest journey er IKKE bedre. Det er et bra pek-og-klikk eventyr, men mangler humoren som gjørde Lucasarts-spillene geniale. Grafikken er teknisk god, men ganske stiv og usjarmerende i motsetning til Lucasarts. Det kan lettere sammenlignes med Broken Sword enn noen spill fra Lucasarts. Det er fortsatt verdt å spille, men ikke om det var den sinnsyke humoren fra Monkey Island som gjorde at du likte det. Har du ikke spillt noen av disse Lucasartsspillene ville jeg heller gått gjennom de først: - Grim fandango (Litt samme opplegg som Lengste reisen, også 3D, men i mine øyne ganske mange ganger bedre) - Day of the tentacle (Ligger grafisk omtrent midt mellom monkey island 2 og 3, fantastisk gameplay) Endret 14. januar 2006 av rulleguru
Livert Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg hadde i alle fall mange gode stunder når jeg spillte Den lengste reisen. Var litt skeptisk på forhånd med tanke på norsk tale + Synnøve Svabø, men skuespillet var etter mitt syn meget bra (har ikke teste engelsk utgave). Kan si at jeg har spillt, og likt, samtlige av Lucasarts adventurespill, men vil ikke sammenligne DLR med disse. Har mye med stemningen å gjøre. DLR er et forholdsvis "alvorlig" spill. Go for it
Dragon Hunter Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Spillet er som en Sci-Fi-versjon av King's Quest. Jeg liker spillet.
Bear^ Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Har spillet gjennom "The longest journey" på Engelsk og anbefaler det på det sterkeste. Er langt, underholdene og noen ganger morsomt. Prøv å examin enkelte objekter i spillet som egentlig ikke har noe relevanse med det du skal gjøre, og du kan få et par morsomme salver.
Sjoeoerret Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Dritbra spill, husker enda hvordan jeg og søskenbarnet mitt slet med de steinene under vann - de krystall tingene *mimre*
Smirnoff Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Jeg så de hadde Den Lengste Reisen på min lokale Spaceworld (eller Vakuumverden som jeg kaller det), til den nette sum av 99,- Spilte det for lenge siden, men lånte det vekk, så kom det selvfølgelig bort. Lurer på om jeg skal kjøpe det igjen.
l_o_s_b Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Ville som Livert ikkje samenliggna Lucasarts spela og Den lengste reisen, på grunn av at det er to rimelig forskjelig pek og klikk adventure. DLR har ikkje så mykje humor, men er mykje meir alvorlig. Og for å ikkje sei mykje større enn dei lucasarts spela eg har spelt. Eg vil anbefale dette spelet visst du liker pek og klikk adventure.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå