Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan kobler jeg sammen tre routere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en switch og to routere. Hvordan kobler jeg de sammen?

Må jeg ha dhcp i den ene og skru av i de to andre hvis de har det og hvordan kobler jeg de?

Takker for svar

Nightwolfie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo prøve. Bare en kan ha dhcp på, problemet er at routerene ikke har noen uplink. Men du kan jo se om du kan koble dem sammen emd en vanlig kabel, går ikke det så må du ha krysset. Etterpå er det bare å koble til switchen via uplinken på den.

Skrevet (endret)

bruk kun en av ruternes internett porter til internett. og så koble ruteren og svitchen til den

Endret av XanderX
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Jeg tror det de mener med uplink er internett... ellers kan det også brukes om WAN porten (internettporten)

Skrevet

Vil som oftest funke greit om du ikke bruker WAN (eller tilsvarende) på den ene routeren som ikke skal være koblet mot adsl-linjen. De fleste routere fungerer som en switch, som er det du er ute etter.

Skrevet

Beste løsning er å kjøre en av ruterene med DHCP på. Denne knyttes mot internett. koble så fra denne inn til switchen og routeren. Slå av DHCP i den andre ruoteren.

Ellers kan det kables akkurat som du vil, bortsett fra at du bør buke LAN-portene på ruterene dine, ikke porten merket "Wan, Wall, DSL" eller lignende.

-Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...