Gå til innhold

6800 le klarer så vidt å kjøre bf2, hvorfor?


peet-79

Anbefalte innlegg

Hei eg kjøpte for ca et år siden et club 6800 le 128.

Eg vet at dette ikke er verdens beste kort men fikk det billigt.

Nå sliter eg med å kjøre bf2, selv i dårligst oppløsning og all grafikk på minimum.

Eg har bare 512mb ram kan dette ha noe å si?

Rammen er god ocz 512 el.

 

Eg trenger tips?

 

MVh

PeeT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teoretisk sett så skal den vel klare bf2. Jeg har en Gainward 6800LE og har ikke prøvd å spille BF2 med den, men vet at den ikke klarer HL2. Har en følelse at alle LE kort er sånne misfostre som funker bare halveis.  :hrm:

5435352[/snapback]

 

Hæ? Jeg kjørte HL2 med GF4200mx!

 

Og ja, eg tror kanskje det har noe med rammen å gjøre. Bf2 krever en god del ram, visst du har råd, ville eg invistert i 512 til, tror det ville hjulpet en del :)

Lenke til kommentar

En kamerat av meg spiller BF2 på et FX5600 Ultra, det i 800x600 med minimale details da. Men ditt 6800LE skal absolutt klare av BF2 på grei oppløsning og detaljnivåer. Spillet krever litt minne, men 512MB holder jo. Er det bare BF2 maskinen sliter med?

 

Og ja, Half Life 2 skal et 6800LE klare av helt fint. Har sett det spilt på kort så lavt nede på rangstigen som et Radeon 9000 Pro.

Lenke til kommentar
En kamerat av meg spiller BF2 på et FX5600 Ultra, det i 800x600 med minimale details da.  Men ditt 6800LE skal absolutt klare av BF2 på grei oppløsning og detaljnivåer.  Spillet krever litt minne, men 512MB holder jo.  Er det bare BF2 maskinen sliter med?

 

Og ja, Half Life 2 skal et 6800LE klare av helt fint.  Har sett det spilt på kort så lavt nede på rangstigen som et Radeon 9000 Pro.

5435411[/snapback]

 

512mb minne er ikke nok til BF2 hvis en skal ha en "ok" spilleopplevelse..

 

Har testa med 512 og loade tida er som en langt år, og det lagger som bare pokker(hvertfall i begynnelsen).. 1024mb går greit, men lagger litt de 2 første minuttene. Ved 2024mb så er det ikke tegn til lag.

 

Kjøp 512mb ram til og det vil gå mye bedre.. :)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Tja, jeg har testet BF2 på sekundærmaskina mi, den har bare 512MB RAM (og GeForce 6200), der går det forholdsvis greit å spille, men det er jo klart det hadde gått glattere med 512MB extra. Men uspillbart er det langt i fra, så det er nok ikke RAMen som er problemet til trådstarter, men helt tydelig noe annet.

Lenke til kommentar

Når enkelte annbefaler 2 gigg ram til BF2, så er det mulig at 512 er i minste laget.

Om du finner en lik brikke som det du har så holder det.

 

Rart at Riva Tuner kødder, det har den aldri gjort for meg. Har hatt et 6800LE kort

i et par år, brukt RT med godt resultat. (har et annet kort nå)

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids kjøpe en RAM-brikke til, og se om det hjelper. Men i all sannhet så skal det ikke slite så mye som du sier, når oppløsning og detaljer er skrudd ned til et minimum, da bruker ikke spillet så mye minne som det normalt ville gjort hvis du hadde satt til høyt. Hvilken driverversjon bruker du?

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids kjøpe en RAM-brikke til, og se om det hjelper.  Men i all sannhet så skal det ikke slite så mye som du sier, når oppløsning og detaljer er skrudd ned til et minimum, da bruker ikke spillet så mye minne som det normalt ville gjort hvis du hadde satt til høyt.  Hvilken driverversjon bruker du?

5435569[/snapback]

 

 

7.7.3.0 ??

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids kjøpe en RAM-brikke til, og se om det hjelper.  Men i all sannhet så skal det ikke slite så mye som du sier, når oppløsning og detaljer er skrudd ned til et minimum, da bruker ikke spillet så mye minne som det normalt ville gjort hvis du hadde satt til høyt.  Hvilken driverversjon bruker du?

5435569[/snapback]

 

 

7.7.3.0 ??

5435580[/snapback]

 

 

Prøvde å opdatere driveren via device manager da fikk eg 6.6.9.3 ?

 

PeeT

Lenke til kommentar

512mb holder ikke rett og slett! Det er absolutte minimum for å kjøre spillet i det heletatt. 1024mb er et minimum synes jeg for å få det rimelig smooth i medium grafikk. 2048 er et "krav" hvis du vil spille med full grafikk. Hastigheten på rammen og skjermkortet har ca 0,00% å si hvis du har for lite ram!

 

Da teller bare HD'en, og det er mye lurere å kjøpe mer ram enn å kjøpe ny hd (forstsatt lagg uansett hvilken du kjøper) :D

 

Uansett om du kjører rammen på 5.5.5.5.5 så har det lite å si siden det ikke er nok plass i rammen, og hd'en tar informasjon rett ut ifra harddisken, noe som fører til mye bråk og ekstrem lagg.

Og siden cpu (som sliter med å få nok informasjon) ikke klarer å levere nok til skjermkort teller skjermkortet null og niks.

Ingen deler er bedre en svakeste ledd! :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...