Gå til innhold

Hvordan bli kvitt en skjult EISA partisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en disk som var konfigurert av komplett.no som den opprinnelige systemdisken. Har installert et par Raptor disker for OS og skal nå gjenbruke den opprinnelige OS disken i et RAID. Men får den ikke inn i RAIDet skikkelig før jeg får vekk de gamle partisjonene. Data/windowspartisjonen var lett å få vekk, men det ligger en skjult EISA 5GB partisjon som Windows ikke lar meg slette via Computer Management. Heller ike via diskpart i command mode. Begge deler klager over at det er en systempartisjon som ikke kan slettes. Iflg Komplett er det noe de har lagt inn for mulig recovery om alt må settes opp på nytt, men den jeg snakket med på support hadde ikke noe fornuftig å melde i forhold til å rense det vekk.

Har noen tips til hvordan bli kvitt denne eller reformatere disken på lavnivå så jeg får den tilbake til samme stand som når den skipes ut fra produsenten? Det er en Seagate 7200.8 250GB SATA disk som skal inn i et RAID 0 med tre andre av samme slag. Uten å få vekk denne partisjonen klarer ikke XP å kjenne igjen hele RAIDet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ranish er et enkel partisjoneringsverktøy som kan fjerne alt.

Seagate har også diagnostic og installasjons verktøy som kan stryke ut hele disken.

Du finner alt slikt på UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/

5434738[/snapback]

Forsøkte Seagates Diskwizard, men den var gammel og så kun ATA disker, ikke SATA. Fins det ikke noen triks i Windows?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...