Brede_Skapstroppen Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 SUkk blir reint melankolsk her jeg sitter. Ser alle de spillene dere nevner og får dårlig samvittighet for at jeg hadde nærmest glemt bort så mye flotte greier. Ikke mindre at jeg solgte Amigaen min i 92 eller 93. Utrolig mye kongespill som er nevnt her, mange timers moro med Zipstick'en Noen som husker de små filmsnuttene i StagParty I, II, II osv da :!: 2player på Amigaen var helt sinnsykt. Jeg hadde knyttnevehull i veggen hjemme, og opplevde flere ganger å dette av stolen både under "Kick Off" seanser og "Lotus Espirit Turbo Challenge" på splitscreen.
TomasK Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Ingen som spilte Bloodwych da? Husker en kompis og jeg brukte utrolig mange timer på dette spillet.. Ellers digga jeg Wings og It Came from the desert. Monkey Island ble også spilt veldig mye, samme ble diverse Quest spill som Kings Quest, Larry, Quest for glory, Police Quest osv.
TAAB Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 Ha! Ekte nerder bare fnøys av Amiga, og kjøpte seg heller en Atari 520st. Dungeon Master var helt klart favoritten, og det ble vel også utgitt på Amiga 500/1000
KongRudi Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Cannon Fodder! Ingen over, ingen ved siden av! Bortsett fra Hunter kanskje..... 5450820[/snapback] Haha, så moro at du nevnte det.. Nå gikk jeg rett på google og søkte etter spill-musikken, og lastet det ned fra: mirsoft (kan spilles i winamp) Noen som husker de små filmsnuttene i StagParty I, II, II osv da :!: 5457364[/snapback] Husker ikke StagParty-demoene, gidder du gi en detaljert beskrivelse om hva det er for noe rart? Ingen som spilte Bloodwych da? Husker en kompis og jeg brukte utrolig mange timer på dette spillet.. Ellers digga jeg Wings og It Came from the desert. Monkey Island ble også spilt veldig mye, samme ble diverse Quest spill som Kings Quest, Larry, Quest for glory, Police Quest osv. 5459296[/snapback] Bloodwych var kuult.. det første 2-player rollespillet jeg spilte. It Came from the Desert, og Wings er to fantastiske spill fra Cinemaware, Defender of the Crown kan vell også nevnes. Tror forresten du kan laste dem ned gratis fra www.cinemaware.com, men å spille på emulator gir ikke samme følelsen. :-/ Har ikke testa å online-versjonene ennå, selv om jeg ser du kan gjøre det nå på cinemaware-sidene.
Bredoc Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 (endret) Spill jeg fortsatt tenker på fra Amiga tiden. Tar kun de beste -Defender of The Crown -Larry serien -Police quest -Elite ( Det her spilte jeg vel mest av alle sammen ) hmm var det på pc kanskje? -Double Dragon -Last Ninja -Syndicate Wars Edit: International Karate også et som må være med her. Det her er spill som faktisk for meg har betydd mye for en gamer som nå er 30 år gammel. Ingen spill i de senere åra har satt seg sånn på hjernen som Amiga spillene gjorde. (med unntak av noen få da) Endret 19. januar 2006 av Darkrevan
KongRudi Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 -Elite ( Det her spilte jeg vel mest av alle sammen ) hmm var det på pc kanskje? 5463679[/snapback] Elite var multikonsoll. Jeg hadde det bare til Amigaen, og likte det veldig godt. Hvis du har lyst til å ødelegge familielivet med ett lignende spill, kan jeg anbefale X3 som nylig er annmeldt her på gamer.no, men du bør sjekke maskinkravene før du kjøper spillet; X2 er ett bra alternativ om du ikke har så ny maskin.
Bredoc Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 -Elite ( Det her spilte jeg vel mest av alle sammen ) hmm var det på pc kanskje? 5463679[/snapback] Elite var multikonsoll. Jeg hadde det bare til Amigaen, og likte det veldig godt. Hvis du har lyst til å ødelegge familielivet med ett lignende spill, kan jeg anbefale X3 som nylig er annmeldt her på gamer.no, men du bør sjekke maskinkravene før du kjøper spillet; X2 er ett bra alternativ om du ikke har så ny maskin. 5463788[/snapback] Pussig at du skulle nevne X2. Det er et av de senere tiders beste space spill. Fikk en del Elite følse av å spille det faktisk. Har brukt hauger av tid på det og, men nå om dagen går det bare i wow. Litt for mye som skjer i wow om dagen så X3 må vente til senere. Begynner jeg med det så vet jeg hva som skjer hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå