magfa Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hei, skulle reinstalere xp på en s-ata disk i går, men mitt under restarten popper det opp i dos at det er virus på disken. å at jeg skal sette inn en ren boot-disk. men problemet er at jeg ikke ser disken i f-disk da det er s-ata. hvordan renser jeg boot sektoren? disken er delt i 2, med viktige ting på den delen som ikke xp skal være på så kan ikke formatere hele.
tukols Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 (endret) Hvor langt er du kommet i nyinstallation? Er du startet på den, eller er alt som før? Hvilken metode brukte du for å "reinstallere" windows? Har du har virus på disken, så plejer det å være på C drevet, og ikke den del som inneholder data. Hvis du booter opp med CD rommen i drevet, velger nyinstallation og formatering av C drevet, blir virus slettet. Dit andre drev blir ikke berørt. Hilsen tukols Endret 13. januar 2006 av tukols
PerB Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Har du slått på Boot Virus advarsel i BIOS? Hvis dette er gjort vil skriving til bootsectorene gi en slik melding (og OS gjør dette ved installering).
magfa Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Har du slått på Boot Virus advarsel i BIOS? Hvis dette er gjort vil skriving til bootsectorene gi en slik melding (og OS gjør dette ved installering). 5432798[/snapback] nei hadde ikke gjort det. funka når jeg skrudde av. merklig at jeg ikke viste dette.. har lakt inn os/xp 1 million ganger før. sikker på at det ikke ligger et virus i gjenn ? får jo ikke formatert boot sektoren så. men maskinene funker ok så samme egentlig. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå