petterg Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg forsøker å brenne en 800mb cd - uten suksess. Alle brennerene her er Benq DW1640, så det kan tenkes det er et problem med modellen. Platene som skal brennes er That's Write 90min 24x. Jeg bruker Nero som kom bundlet med brennerene. De triksene jeg har funnet (og prøvd) er: - sette på overburn i file - preferences - expert features - Enable DAO Overburn - flytte rødmarkeringen - brenne i Disk-at-Once Finnes det noen smarte triks? Evt et annet brenneprogram som kan gjøre susen?
efikkan Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Det kan være at platene er dårlige. Jeg vet at That's Write ofte har billige plater av lav kvalitét.
petterg Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Oppdatering: Jeg fikk brent med demoversjonen av cdr-win. Da må det være ett eller annet med innstillingene i nero...
Mr. Floppy Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hva er det egentlig som går galt med Nero? Hva slags feilmelding får du? Min første tanke var også at platene holder lav kvalitet. Er du sikker på at CDR-Win faktisk verifiserer hele platen etter brenning? Hvis ikke, så er det fullt mulig at programmet bare "kjører på", men at resultatet blir katastrofe. Er det verifiseringen som feiler i Nero?
Wraith Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 90 min CD-plater er vel ikke helt standard? prøv å brenne dem i en annen brenner (hos en venn).
el_cash Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hvilken versjon av Nero er det du prøver med?
petterg Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Nero versjon: 6.6.0.12 Sier plata er 702mb og ikke har plass til 780mb data. Brenning starter ikke i det heletatt. Plata brent av cdrwin var i hvertfall lesbar nok til å få lest de filene som trengtes for instalasjonen. (Var en windows cd med en gigantisk driverdatabase)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå