Gå til innhold

Isolere undersiden av en bærbar pc ?


Anbefalte innlegg

Min LG LW-65 blir i likhet med mange andre bærbare veldig varm under. Kunne tenkt meg noe som kan skjerme fanget fra varmen.

Lurer da på i denne samenhengen om noen har tips til et selvlaget brett med åpninger til

luftinntakene. Evt materialer å hvor man kan kjøpe disse. Vet det finnes sånne brett med pute under (puta er fylt med isoporkuler)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp eller skaff deg en sånn isoporplate de bruker til å bygge hus.

Så skjærer du ut sånn at pcn din passer oppe på og samtidlig får luft der det trengs.

Etter det kan du kle den med noe deilig stoff sånn at den ikke ryr fra hverandre.

 

Du får holde oss oppdatert med en bygge-logg :)

Lenke til kommentar
Min LG LW-65 blir i likhet med mange andre bærbare veldig varm under. Kunne tenkt meg noe som kan skjerme fanget fra varmen.

Lurer da på i denne samenhengen om noen har tips til et selvlaget brett med åpninger til

luftinntakene. Evt materialer å hvor man kan kjøpe disse. Vet det finnes sånne brett med pute under (puta er fylt med isoporkuler)

5429389[/snapback]

 

du behøver ikke noen åpning til luftinntakene. den bærbare er beregnet til å stå på f.eks et skrivebord (uten hull i!).

 

med eksempel fra min dell 9300, kan man til og med hevde at det faktisk i noen tilfeller er meningen at luftrommet under maskinen skal være lavt. dette gir en viss (liten!) motstand i luftinntaket under, slik at mer luft blir suget inn gjennom inntakene på siden og på toppen. luften fra disse ekstra inntakene går ikke direkte gjennom viften/kjøleribbene, så vidt jeg kan se, men er med på å skifte ut luften inne i maskinen, og bidrar dermed til å holde komponentene på hovedkortet avkjølt.

 

(ergo kan du bare skjære til en huntonittplate eller lignende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...