Gå til innhold

Now playing avatar?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg har sett det på forumet her før, en som hadde en avatar der det stod hva personen hørte på. Hvordan lager man det?

 

Bruker iTunes nå btw, så det hadde vært best om jeg kunne få hjelp til det. Om ikke det går så er det fint om jeg får hjelp til andre medieavspillere

 

 

(Vet ikke om dette er riktig kategori å poste i. Om det er feil, skal jeg få tak i en moderator som kan flytte den)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

(Bare en liten notis: Samtlige dynamisker havner i mitt adblock-filter, slike er bare irriterende)

 

For å lage en slik avatar må du først lage et script som kan hente ut informasjon. Informasjonen må sannsynligvis hentes ut fra en plugin eller lignende, og deretter må du generere et bilde av dette.

 

EDIT: Leif var innom

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Med GD funksjonene i PHP kan du generere et bilde. Lag PHP skriptet ditt, så lager du en tekstfil med navnet ".htaccess" som du lagrer i samme mappe som PHP skriptet ditt.

 

Legg til disse linjene i ".htaccess":

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^mittbilde.gif /mappe/filnavn.php [QSA,L]

 

Det koden (eller konfigurasjons direktivene) over gjør er å omskrive "mittbilde.gif" til "/mappe/filnavn.php" slik at nettleseren tror den henter en bildefil.

 

Du må passe på at du har med:

header("Content-type: image/gif");

øverst i PHP skriptet ditt.

 

- Takker for meg!

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Hvis du søker på f.eks. "now playing" winamp i google, vil du raskt få (veldig) gode treff på akkuratt det du lurer på..  :roll:

5439094[/snapback]

Det er snakk om å få vise hva du spiller i iTunes i avataren.
Om du bruker last.fm, kan du jo hente ut data derifra.

http://audioscrobbler.net/data/

5439941[/snapback]

Flott. Les første post en gang til.

 

 

 

 

Takker for all hjelp. Jeg er helt ny med PHP, og skjønner ingenting.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Det er snakk om å få vise hva du spiller i iTunes i avataren.

Da bør du søke på "now playing itunes" Da fikk jeg f.eks. følgende treff.

Har ikke testet det på noen måte, men etter en rask titt ser det ut som det er noe som kan hjelpe deg på vei.

Ellers kan jeg si at det er veldig lett å få det til å fungere med winamp. (som jeg refererte til tidligere)

Lenke til kommentar
Det er snakk om å få vise hva du spiller i iTunes i avataren.

Da bør du søke på "now playing itunes" Da fikk jeg f.eks. følgende treff.

Har ikke testet det på noen måte, men etter en rask titt ser det ut som det er noe som kan hjelpe deg på vei.

Ellers kan jeg si at det er veldig lett å få det til å fungere med winamp. (som jeg refererte til tidligere)

5444386[/snapback]

Søkte på dette jeg også og fant samme siden, ettersom at jeg ikke skjønner noe av PHP, spurte jeg her.

 

 

Den plug-in tingen var noe man måtte betale for.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...