Jtand Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Har en følelse av at det er mange programmer som kjører i bakgrunnen og som opptar mye ressurser. Hva er alt dette egentlig? Se på bildet, og gi noen tips til meg
TheGizmo Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Her finner du søk på alle filer så kan du selv sjekke ut de du ønsker http://www.processlibrary.com/
ronnyaa Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Ser ut til at F-secure bruker mye ressurser, det er vel det programmet som har brorparten av de prosessene som kjører ut fra det jeg kan se. Hvis du bruker msconfig kan du velge selv hvilke programmer som skal starte opp med windows, men som sagt, ser ut til at f-secure er den store synderen her.
JohndoeMAKT Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Dersom du skrur på "CPU time" (se bilde under) så blir det lettere å se hvor mye ressurser hver prosess bruker. http://brillegeit.com/taskman2.JPG For meg ser det ut som om F-Secure har en del prosesser. Du bør kansje vurdere om det er nødvendig for deg å kjøre real-time virusscanning o.l, og vurdere om du heller vil finne deg noen "lettere" programmer. EDIT: alg.exe hører til Windows sin brannmur og ikke noe Norton som jeg trodde. Endret 12. januar 2006 av JohndoeMAKT
Jtand Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Skrevet 12. januar 2006 Da må jeg vel kanskje skru av sanntidsskanning eventuelt skifte til et annet virusprogram. Noen som har forslag for et "lett" program for en sliten, gammel datamaskin?
Anderssb Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Da må jeg vel kanskje skru av sanntidsskanning eventuelt skifte til et annet virusprogram. Noen som har forslag for et "lett" program for en sliten, gammel datamaskin? 5427622[/snapback] Jeg bruker Norton AntiVirus 2003. Vet ikke om det går an å få kjøpt det lenger, men jeg har alltid følt at det ikke bruker så veldig mye ressurser.
JohndoeMAKT Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Hvis jeg husker rett er det "letteste" virusprogrammet Grisofts AVG.
ronnyaa Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Hvis jeg husker rett er det "letteste" virusprogrammet Grisofts AVG.5428402[/snapback] Det er vel ett av de AV programmene som bruker minst ram ja. Har det selv på noen av maskinene i parken min, og det fungerer bra her ihvertfall.
cypionate Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 (endret) uhh, denne prosessen "svchost.exe", er den et virus? på http://www.processlibrary.com/ står det vel det, så jeg sletta den, men nå er pcen min helt fuc** så jeg bruker en annen pc nå.... er den et virus?? Endret 15. januar 2006 av tuverud_24
Zeph Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Nei... svchost.exe er ein Microsoft Service Host Process som du finner på alle PCer med Windows XP, gjerne i 5-6 eksemplarer. scvhost.exe derimot er eit virus.
JohndoeMAKT Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 For å fikse maskinen bør du starte i recoveryconsole og skrive "sfc". (jeg tror den fungerer i recoveryconsole, men er ikke helt sikker)
cypionate Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 ok, takk for hjelpen, men jeg formaterte jeg.. var uansett tid for en liten formatering..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå