Gå til innhold

Linux som router til modem.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har tidligere spurt i denne tråden om "routermodem", og restriksjoner.

 

Kom fram til at en server med GNU/Linux vil være det beste valget.

 

Så kommer spørsmålet, hvilken distro er best til slikt. ClarkConnect?

Og hvordan får man kodet en enkel webside for å koble til med?

De tre andre maskinene må da gå inn på den lokale ip'en til servern, hvor de da møtes av en side for oppkobling. Er klokken mellom 0800 og 1700 må man trykke inn et passord for å koble til. PHP og MySQL er ingen problemer, går ut ifra at det vil være enklest.

 

 

Mvh, Martin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere hadde lest den tidligere tråden min på "Nettverk", hadde dere også funnet ut at dette ikke gjelder ADSL, men en analogt modem.

Slik man kobler opp med, og betaler for prisen man bruker internett.

 

Om jeg hadde hatt ADSL, hadde jeg brukt vanlig router, og uten script til å hindre pålogging mellom 0800 og 1700.

Lenke til kommentar
Om dere hadde lest den tidligere tråden min på "Nettverk", hadde dere også funnet ut at dette ikke gjelder ADSL, men en analogt modem.

Slik man kobler opp med, og betaler for prisen man bruker internett.

 

Om jeg hadde hatt ADSL, hadde jeg brukt vanlig router, og uten script til å hindre pålogging mellom 0800 og 1700.

5442411[/snapback]

Har brukt SmoothWall some router der vi hadde ISDN, og det funker som bare det. Tror da ikke det skulle være noe vanskligere med analog.

Lenke til kommentar
Om dere hadde lest den tidligere tråden min på "Nettverk", hadde dere også funnet ut at dette ikke gjelder ADSL, men en analogt modem.

Slik man kobler opp med, og betaler for prisen man bruker internett.

 

Om jeg hadde hatt ADSL, hadde jeg brukt vanlig router, og uten script til å hindre pålogging mellom 0800 og 1700.

5442411[/snapback]

 

Beklager, vi burde selvfølgelig lest den tidligere tråden din.

 

Frekt....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Om dere hadde lest den tidligere tråden min på "Nettverk", hadde dere også funnet ut at dette ikke gjelder ADSL, men en analogt modem.

Slik man kobler opp med, og betaler for prisen man bruker internett.

 

Om jeg hadde hatt ADSL, hadde jeg brukt vanlig router, og uten script til å hindre pålogging mellom 0800 og 1700.

5442411[/snapback]

 

Arg :blush:

 

Skulle nok lest den forrige tråden ja, gikk vel litt fort bare ;)

 

EDIT: Siden du skal bruke vanlig moden så har jeg ikke peiling. Har aldri brukt slike primitive saker for å koble meg til nettet :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Om dere hadde lest den tidligere tråden min på "Nettverk", hadde dere også funnet ut at dette ikke gjelder ADSL, men en analogt modem.

Slik man kobler opp med, og betaler for prisen man bruker internett.

 

Om jeg hadde hatt ADSL, hadde jeg brukt vanlig router, og uten script til å hindre pålogging mellom 0800 og 1700.

5442411[/snapback]

 

Beklager, vi burde selvfølgelig lest den tidligere tråden din.

 

Frekt....

5442801[/snapback]

Når man viser til en annen tråd hvor man tidligere har spurt om dette, så mener jeg at det er normalt å lese litt der, for å finne ut hva vedkommende har funnet ut.

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Har tidligere spurt i denne tråden om "routermodem", og restriksjoner.

 

Kom fram til at en server med GNU/Linux vil være det beste valget.

 

Så kommer spørsmålet, hvilken distro er best til slikt. ClarkConnect?

Og hvordan får man kodet en enkel webside for å koble til med?

De tre andre maskinene må da gå inn på den lokale ip'en til servern, hvor de da møtes av en side for oppkobling. Er klokken mellom 0800 og 1700 må man trykke inn et passord for å koble til. PHP og MySQL er ingen problemer, går ut ifra at det vil være enklest.

 

 

Mvh, Martin.

5426557[/snapback]

 

ta en titt på ipcop: http://ipcop.org

 

den støtter oppringt internett + at den ikke krever like mye datamaskin (harddiskplass) som clarkconnect.

[edit]

kjører selv ipcop på en : p200mmx ,48mram , 500 meg harddisk.

 

vil anbefale deg at du bruker eksternt modem, IKKE internt pcikort ,da de eksterne modemene ikke trenger drivere (harwaremodem)

Endret av LoSerboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...