Gå til innhold

Nå skal jeg oppgradere :-D


Rikky

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en veldig god pris på ny hardware, så nå skal jeg benytte sjansen til å oppgradere. Men jeg har et par spørsmål jeg skulle hatt svar på. Maskinen skal overklokkes :wink:

 

Jeg hadde tenkt meg noe sånn som:

-Abit IT7-MAX2

-P4 2.4 PC533

-512MB DDR

-Vannkjøling

 

Dette hovedkortet skulle vel duge? Hvordan er det chipsettet? (Intel 845E) Krav til RAM er Non-Reg, Non-ECC, Good or bad? og PC533 er vel bedre enn 400?

Har lest litt om dividere, har dette kortet det som trengs?

 

Hva slags RAM vil dere overklokkere anbefale? Prisene på komplett varierer jo fra 1150 til 2000, hva skal jeg se etter?

 

Jeg har ingen erfaring med P4, er det låst multiplier? I så fall, hvordan låse opp?

 

(Starter en ny tråd om hvilken vannkjøling, hvis jeg ikke finner noe i de ørten trådene som er her fra før) :grin:

 

Er det ellers noe dere vil tilføye, eller annen hardware dere vil anbefale i stedet?

 

Må trolig bestemme meg i dag, og er takknemlig for svar...

 

[ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-09-10 15:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du har valgt nesten det samme som meg,

skal bare ha 2,0Ghz her da, men pytt pytt.

 

HK:

Abit kortene (hvertfall dette og en del andre)

har mulighet til å låse pci og agp på sine 33 og 66mhz slik at du klokke med ro i sinnet.

 

Multiplier:

Intel har vært så snille å gjort det umuli å låse opp multiplieren så fsb er eneste mulighet til klokking.

 

Ram:

Gjør som meg å gå for virkelig kvalitetsram.

Velg Corsair XMS 3200 cas2 fra Quad

 

[ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-09-10 15:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Ram:

Gjør som meg å gå for virkelig kvalitetsram.

Velg Corsair XMS 3200 cas2 fra


 

GIIAH den var dyr, men det koster vel å være kar :grin:

Tviler på at jeg får tak i den til godpris, men hvis den er så bra får jeg vel gå for den:)

 

Du skreiv fra 1150 til 2000kr på ram fra komplett så jeg tenkte 2006 på quad for kvalitet kunne ikke være sååå ille :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 15:31, bamsefar skrev:

Du skreiv fra 1150 til 2000kr på ram fra komplett så jeg tenkte 2006 på quad for kvalitet kunne ikke være sååå ille
:grin:


 

Hehe, joda, men den til 2062 eller hva det var er vel bedre? (CAS2) Dessuten, den andre hardwaren skulle jeg jo få en god pris på, men denne typen RAM må jeg nok betale fullpris på. Går vel en del hundrelapper ekstra der, men men... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Multiplier:

Intel har vært så snille å gjort det umuli å låse opp multiplieren så fsb er eneste mulighet til klokking.


 

Jeg pratet nettopp med en fyr som har en P4 2.0, og han snakket om at han skulle få en fyr til å lodde noe greier for å låse den opp. (Jeg fant ikke ut om det var multiplier eller noe volt-greier, det visste han ikke). Så det er altså låst multiplier, det er jo noe dritt...

Og allikevel tar den XP på overklokking?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 15:40, RikkyRally skrev:

Quote:


Den 2002-09-10 15:31, bamsefar skrev:

Du skreiv fra 1150 til 2000kr på ram fra komplett så jeg tenkte 2006 på quad for kvalitet kunne ikke være sååå ille
:grin:


 

Hehe, joda, men den til 2062 eller hva det var er vel bedre? (CAS2) Dessuten, den andre hardwaren skulle jeg jo få en god pris på, men denne typen RAM må jeg nok betale fullpris på. Går vel en del hundrelapper ekstra der, men men...
:grin:

 

OMG, rask prisøkning der i gården..

Bestilte i går til 2006 for cas2..

Samme jor en kompis kl.11 til samme pris..

Igår var cas2 og cas2.5 til samme pris,

pussig... sikkert skrivefeil.. sparte no værtfall en femtilapp.. hehe

Lenke til kommentar

Alle hatet Intel for et halvt år siden, nå elsker alle det.

 

 

AMD PWNS j000 (og mye billiger pwnz j00)

 

_________________

System Spec

AMD XP2000+ (1667 @ 1877)

512 MB 333Mhz Single Bank RAM

80 GIG IBM ATA100 Disk

AOpen Ak77-Kt333 ATA 133 4xAGP

VIA KT333 chipset

Geforce 2 Pro-VO 32MB-DDR (200 Core, 400RAM)

Lenke til kommentar

Siden ingen av cpuene blir produsert _helt_ like så er det et sjangsespill. Du kan komme laangt som

3-->GHz eller nesten ingenting. Etter som jeg har hørt så er 400 MHz buss mer overklokkingsvennlig. riktignok stopper ikke rammen eller hovedkortet deg og da er det bare varmen igjen som blir "kurert" med vannkjøling(kanskje peltier?) :grin:

 

Forresten hvor kjøper du IT7 MAX2 kortet ditt hen?

Kjøper mitt fra Mamoz siden de også har POV 4200XP og skjermen min men de for den ikke inn før 27.09..

Klarer og vente så lenge men vil helst slippe så hvis du kjøper fra en plass som får den inn tidligere så hadde jeg vært veldi gla om du kunne dele med meg ? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 16:53, bamsefar skrev:

Siden ingen av cpuene blir produsert _helt_ like så er det et sjangsespill.


 

Er det en spesiell stepping jeg bør spørre etter når jeg bestiller? Eller holder det å be om en CPU med senest mulig produksjonsdato?

 

Quote:


Forresten hvor kjøper du IT7 MAX2 kortet ditt hen?


 

Det vet jeg faktisk ikke, det var en fyr som skulle bestille til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...