Gå til innhold

DVI og DVI-D


Neonblue

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

vil noen rett meg opp om jeg tar feil her? er det sånn at det er ganske stor forskjell på DVI og DVI-D (Dual DVI)? Jeg har vært på elkjøp og sett en del skjermer som har krystall klart bilde...Etter å har surfet på HW fikk jeg vite at det var DVI de brukte for å få bra bilde, altså bare DVI, men INGEN sa noe om at du må ha skjerm som har DVI-D og et skjermkort med to DVI-utganger altså DVI-D

 

Les det her:

 

Experience the crystal-clear quality of an all-digital video signal with DataPro's premium dual-link DVI-D cable. For high-definition and flat-panel monitors, this DVI cable gives uncomprimised image fidelity for per-pixel digital accuracy like you've never seen.

 

Most digital displays, like LCD, Plasma, and HDTV televisions, and most computer video cards (and even newer DVD players) are compatible with the all-digital standard of DVI. The DataPro DVI-D dual-link cable will provide the best quality images from your digital source.

 

 

 

1142.jpg

 

Jeg skal kjøp skjermen her snart og den har DVI-D

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311135&s=sc

Endret av Neonblue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVI er fellesnevneren for alle DVI-standardene, som er DVI-D (digital), DVI-A (analog) og DVI-I (begge deler).

 

DVI-D har ikke noe med hvor mange utganger skjermkortet har. De aller fleste (alle?) skjermkort har DVI-I.

5424556[/snapback]

 

 

Okey så du mener at jeg kan få krystall klart bilde med bare en DVI-utgang?

Lenke til kommentar
Ja, du får ingen nytte av to utganger til en skjerm. Du tenker kanskje på dual link som også nevnes her, der finner du høyere båndbredde enn med single link. Du trenger ikke dual link med mindre du har en skjerm med veldig høy oppløsning.

5424600[/snapback]

 

 

hehe okey det forklarte alt...takk og bukker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...