alfmarius Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei Jeg har en Aopen 1557-G laptop og har støtet på problemer med et M-Audio Firewire 410 lydkort, og tror det grunner i IRQ konflikt. Denne laptopen har kun 2 PCI-IRQ tall, nemlig 10 og 11 (er dette vanlig for laptoper? en kompis har IRQ tall opp til 23). Når man installerer XP vanlig, så er det default ACPI modus, dvs automatisk allokering av irq osv. Jeg prøvde å installere XP SP2 i "Standard PC" modus, for å kunne endre på IRQene. Dette funket veldig dårlig. Ikke nok med at jeg faktisk IKKE fikk endret noen IRQ settinger, men nå fungerte faktisk ikke noen devices pga "not enough resources"!! I BIOS finnes ingen valg som har med PnP eller ACPI å gjøre. Mine to spørsmål: 1. Vet noen hva man i XP må gjøre for å forandre IRQer? 2. Hvorfor er det en begrensning på IRQ tall? (som jeg sa har jeg kun 10 og 11, mens en kompis har opp til 23) Håper på en opplyst tilbakemelding Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/522466-aopen-1557-irq-problemer/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå