Gå til innhold

Råd/advarsel før kjøp av ram


OleNOR

Anbefalte innlegg

Hei. har en mobo med følgende komponenter

 

intel 2,8 som kjører på 3,22 ghz

Abit AI7 hk

2*256 mb twinmos twister 500mhz ram. 2,5 4 4 8. Kjører på 466 mhz med 2,8 volt.

 

 

Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaringer eller råd angående oppgradering av ram. Spiller bf2 og opplever at lastetiden er ekstremt treg. (kjedelig når alle andre er godt igang før jeg kommer på neste brett). Kjører stramt budsjett, derfor ønsker jeg å oppgradere med mer minne framfor å bytte ut minnet helt. Samtidig ønsker jeg ikke å miste dualchannel ved å gjøre dette.

 

Siden det minnet jeg har ikke er i salg lengre tenkte jeg på å kjøpe GeIL UItra DDR500 512 MB (2x256) til 719 kr, denne kan kjøre samme timings som Twinmos minnet.

 

Har lest litt rundt og funnet ut at det vistnok ikke er så lurt å ha dobbelsidig minne med fire moduler, men finne ikke ut om twinmos minnet eller geil minnet er det eller ikke.

 

 

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene

 

Spiller en del bf2 og er innmari lei av venting og hakking pga lite ram (har i tillegg også bare en 9800 pro :( ).

 

Har tittet litt mer rundt på nettet og det virker som om det er en del der ute som sliter med problemer når de bruker alle 4 "slotsene". Basert på tilbakemeldingene så frister det faktisk mer å sjanse på 2 gig ram, da GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024) til ca 1500. er dobbelt av hva jeg tenkte, men dog veldig mye mer ram enn dagens 512 mb, noe som sikkert kommer godt med i spill, mediasenter mm.

Blir i alle fall siste oppgradering på maskinen min før jeg oppgraderer plattformen om ca 1 år.

 

Med 2 gig løsningen er jo problemstillingen rundt dualchannel, oc osv kun relatert til hvor mye jeg klarer å tyne nye rambrikker over specs. Kan vel hende det blir en asykron løsning med 2,8 oc 3,2 og ram på 400 mhz. Blir vel sikkert bedre enn dagens løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...