Gå til innhold

Test: Shuttle SS51G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TEsten er nok OK, MEN, er det et nytt prinsipp å sammenligne mot en standard rimelig PC, samennligningsgrunnlaget XP2100 Geforce TI4200, western 80 gb, aopen CD brenner kan byggges for omkring kr 6000. uten tastatur mus. (komplett)

 

Skulle da mene at at det ville vært riktig å sammenligne med et system i samme prisklasse. Ellers blir det jo ingen rell sammenligning når det gjelder ytelse. For kr 11000 kan du settte oppe et rimelig råskinn av en maskin, med både raid, TI4600 og XP2400

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 14:31, SES skrev:

TEsten er nok OK, MEN, er det et nytt prinsipp å sammenligne mot en standard rimelig PC, samennligningsgrunnlaget XP2100 Geforce TI4200, western 80 gb, aopen CD brenner kan byggges for omkring kr 6000. uten tastatur mus. (komplett)


XP2100+ systemet er inkludert kun for sammenlikningens skyld. Vi hadde dessverre ikke tilgang på et komplett "desktop-system" i samme prisklasse som SS51G akkurat nå. Vi kunne selvsagt droppet å sammenlikne mot noe som helst, og heller latt folk lete opp relevante tester å sammelikne med selv.

 

Quote:


Skulle da mene at at det ville vært riktig å sammenligne med et system i samme prisklasse. Ellers blir det jo ingen rell sammenligning når det gjelder ytelse. For kr 11000 kan du settte oppe et rimelig råskinn av en maskin, med både raid, TI4600 og XP2400


Du har selvsagt et poeng, men poenget var å illustrere at Shuttle SS51G klarer seg fint ytelsesmessig mot et typisk dagens "full-size" desktop-system :smile:

Lenke til kommentar

har hatt ss51 i et par uker, og kan bare si at jeg savner ikke det gamle tårnet mitt ett sekund..

 

fra hva jeg har lest på forums.sudhian.com (small form factor) så skal ikke overklokking av bussen være noe problem selv med standard kjøleløsning.. (forandring av spenningen er dessverre ikke mulig på denne maskinen, men oc fra 100MHz til 133MHz holder vel for de fleste. hvis du ikke greier det så har du vært uheldig med cpu..)

Lenke til kommentar

Takk for svaret, var bare nysjerrig på hvormye ytelse forskjell det ville være +/-¨, for et system i samme prisklasse.

 

Når jeg først er her, Støysvak hørtes ut som englesus i mine ører, holder på å bygge ny PC, hvor ytelse kommer etter støynivå. Tross alt jeg kan jo gjøre det mest på denne gamel bråkekasse av en PII300. Så til nå har jeg kjøpt det som skal være støysvakt(xp2100 - SilentTwin, Enermax strømforsyning 2 vifter sies i reklamen å være støysvak, chieftec dragon midi, gigabyte raid kt333, BaracudaIV40 gb), Noen forslag til godt skjermkort uten vifte eller tilnærmet lydløs vifte ?? max kr 1500 ??

 

Og det burde etter min mening være obligatorisk å oppgi støy på alle komponenter som utvikler støy.

(bare et hjertesukk) Ellers en utmerket side dette, er innom hver dag og leser nytt fra dataverden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 16:49, SES skrev:

Noen forslag til godt skjermkort uten vifte eller tilnærmet lydløs vifte ?? max kr 1500 ??


Skjermkort fra ABIT, iallfall GeForce4-serien, går for å være svært lydsvake. Vi har testet Ti4400-varianten her, og den var intet unntak. Toms Hardware kom vel også frem til det samme her.

 

Quote:


Og det burde etter min mening være obligatorisk å oppgi støy på alle komponenter som utvikler støy.

(bare et hjertesukk)


Sant, men problemet er å finne standardiserte og sammenlignbare metoder å måle støy på. Uansett vil vel det å ta med en subjektiv og ikke-vitenskapelig vurdering av støyen være bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 15:38, The_Creator skrev:

Hva er vittsen med en slik liten sak? Bare for showoff? Det blir for dumt. Den virker ikke stabil for overklokking, utbygginsplasser finnes jo ikke!, var det foresten plass til flere PCI-kort?


Ja det er kul men praktisk? Og da mener jeg ikke til og ta under armen..



 

Den er for bruk, ikke kjøpe deler, oppgradere og overklokke hele tia, den er som den er. Skal du ha ny maskin kjøper du alt nytt. Det som er best :wink:

 

Og når den har LAN, lyd usb, ps2 og alt det der trenger du ikke mere enn AGP og egentlig ingen PCI slot.. men det er jo bare kjekkt at det er en der.

 

Driver du med noe spessielt og den ikke passer for deg så hold deg unna da vel.....

 

Syntes den er ganske stilig jeg..

Lenke til kommentar

Det er sant at den maskinen er for de som ønsker en liten PC, og det takker jeg ikke nei til :eek:)

 

Det som er dumt er selvfølgelig utbyggingsmuligheter, du kan bare ha en harddisk... hmm... finnes man må kanskje velge mellom en cdrw eller dvd spiller? (hvor mye koster en combo tro?)

 

Hmm... kanskje DVD-brenner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...