Gå til innhold

iPod shuffle og high power usb port


Anbefalte innlegg

Hei. har nettopp fått iPod shuffle, men har problemer med å få den til å lade.

 

det er meningen at den skal lades ved at man setter den inn i en USB-port på datamaskinen. Denne porten må være såkalt "high powered" i følge apple.com, for at det skal virke.

 

er det noen som vet hva dette egentlig vil si? (helst i volt, ampere e.l.), for det virker i allefall ikke når jeg prøver på min maskin. (USB 2.0 porter). finnes det noen måte å finne ut om jeg har en slik high-powered port?

 

jeg syns dette er litt rart, for selv om hovedkortet mitt begynner å bli gammelt, så er det vel ikke gammelt? (ASUS A7N8X).. takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg antar at Apple mener at iPod-en må kobles til en USB-hub som har egen strømkilde (kantakt i veggen).

 

Det går an å få kjøpt en adapter som settes rett i veggen, men det er i utgangspunktet ikke slik det er ment å gjøres. Den vanlige måten er som sagt å lade direkte fra en high powered usb port i pcen.

 

Når jeg ser på ipodden i device manager, står det at den bruker 500mA slik du nevner. Hvis en vanlig usb port (ikke high powered) ikke støtter mer enn dette, så har jeg vel ikke high powered usb port da ... :hmm: ... synd da må jeg vel kjøpe en slik veggadapter :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...