ThaBman Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Har en oppg. på skolen der jeg skal lage et histogram i excel... Spm. er altså: Hvordan gjør jeg dette ved hjelp av funksjon? (altså Excel velger ut f.eks alle tall fra og med 0 til og med 3, og alle tall fra og med 4 til og med 7 i en tall-rekke--"Automatisk") Litt kjappt svar? Edit: Bruker Excel 2003 Endret 10. januar 2006 av ThaBman
Harald Staff Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Lag en pivot-tabell med tallene selv som radfelt og "antall" tallene som data. Høyreklikk radfeltoverskriften, velg "gruppér" og gruppér i trinn av 4. (Ved followup må jeg vite språkversjon samt eksakt hvor tallene dine er. ) HTH. Beste hilsen Harald
ThaBman Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Lag en pivot-tabell med tallene selv som radfelt og "antall" tallene som data. Høyreklikk radfeltoverskriften, velg "gruppér" og gruppér i trinn av 4. (Ved followup må jeg vite språkversjon samt eksakt hvor tallene dine er. ) HTH. Beste hilsen Harald 5415868[/snapback] Ikke det at det betyr noe nå lenger....Har fått hjelp av en annen, men viss du har en "fansy" måte så vil jeg heller se på den? Språk: Norsk Talla i: B7 til og med B20
Harald Staff Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Den fancy måten er ved hjelp av en pivot-tabell, løsning tidligere forklart. Det er litt egeninnsats ute og går, det skal det da være i skoleoppgaver. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå