Torjus Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Heisann, skal muligens lage en ny side til http://www.farsund2k.com/lan , som dere ser så er ikke bordkartet noe å skryte av. Jeg har sett mange plasser der de har bordkart der man kan feks bytte plass, se hvor andre sitter og slikt. Noen som har noen linker til slike bordkart? Helst ikke så veldig avanserte script
Sycosis Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Jeg leter også etter det samme til siden vi skal ha for B:LAN i påska. Kan noen hjelpe? B:LAN
Torjus Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Noe i den duren ja, men det så jo ikke så veldig automatisk ut? Vil helst slippe å plassere alle manuelt for det tar alt for mye tid!
gather Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 kartet oppdaterer seg etterhvert som folk er påmeldte
Sycosis Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 jeg tenker på noe der de sender inn et ønske, så hvis jeg godtar det så vil bordet oppdatere seg.
kvase Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Fjernkontroll http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=81 Management http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=53
Torjus Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Fjernkontroll http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=81 Management http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=53 5409102[/snapback] Det er jo for å styre andre maskiner på nettverket?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 For å lage et bordkart kan du vel bare bruke en div som wrap, med flere diver inni som representerer radene. Om du feks har 4 rader, kan hvert sete være en rute på 10px, og rad-wrapen er da 20px, og hovedwrapen er 40px. Sete-diven settes med float. Så er det vel bare å sette på passelig padding osv og sette riktige borders. (Om man setter på borders må man jo øke bredden på wrapene slik at ikke setene "flyter" over til andre sine plasser Ble litt rotete forklaring, men kan prøve å skrive litt strukturen. <div id="mainwrap"> <div class="row"> <div class="seat">Nick</div> <div class="seta">Nick2</div> </div> <div class="row"> <div class="seat">Nick3</div> <div class="seat">Nick4</div> </div> </div>
Wizendraw Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Problemet hans er vel koden bak, ikke selve layouten. Vi har et slikt opplegg der jeg er crew (www.bolerlan.com, er ikke åpnet for plassreservering enda though), men det er kodet av en av de andre crew-medlemmene. Er vel en PHP/MySQL-løsning.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Problemet hans er vel koden bak, ikke selve layouten. Vi har et slikt opplegg der jeg er crew (www.bolerlan.com, er ikke åpnet for plassreservering enda though), men det er kodet av en av de andre crew-medlemmene. Er vel en PHP/MySQL-løsning. 5411464[/snapback] Hvis det er koden han har problemer med er han nok i feil kategori gitt
phun-ky Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 ehm? hvorfor ikke bare laget image map?? letteste måten jeg kan komme på.. (visuelt)
Sycosis Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Okey, her er ideen: 1 side for påmelding: Der skal man kunne skrive inn plassnummer, og info om deg selv. Dette vil så bli sendt til bildet av bordplasseringer, der plass vil bli regnet som reservert og med navn på deltaker. Mail blir også sendt til administrator, med informasjon om deltakeren og plassnummer. 1 side for vise påmeldte: Alle kan til tider se hvem som er påmeldt og hvor de sitter. 1 side for Admin CP: Admin kan fjerne registrerte deltakere og flytte på de. Håper dette kan gjøres!=P
BigJackW Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Skulle hatt noe lignende jeg også. Okey, her er ideen: 1 side for påmelding: Der skal man kunne skrive inn plassnummer, og info om deg selv. Dette vil så bli sendt til bildet av bordplasseringer, der plass vil bli regnet som reservert og med navn på deltaker. Mail blir også sendt til administrator, med informasjon om deltakeren og plassnummer. 1 side for vise påmeldte: Alle kan til tider se hvem som er påmeldt og hvor de sitter. 1 side for Admin CP: Admin kan fjerne registrerte deltakere og flytte på de. Håper dette kan gjøres!=P 5415083[/snapback] Dææ Dette forslaget er akkurat det jeg trenger. Jeg ville ha laget scriptet slik at det blir sendt mail til vedkommende om admin flytter på den, (fex en forhåndsskrevet mail som blir sendt fra databasen).
Sycosis Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Det siste kan ikke være så vanskelig, så da har vi en fungerende idè Noen som kan hjelpe?
BigJackW Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Håper jeg også, la inn en tråd her jeg: http://www.webforumet.net/viewtopic.php?p=6178#6178
Tha_Zaynt Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har også prøvd å lage et slikt seatmapsystem for lan i php/mysql, men jeg kom til et punkt der kunnskapen ikke lenger strakk til så det ble liksom ingenting av det. I ettertid har jeg sett mange tråder om dette emnet og det er tydligvis mange som har bruk for noe sånt. Min idé var å lage et dynamisk system der brukeren rett og slett kunne tegne opp layouten på rommet i ascii og la et php-script tegne opp rommet med utgangspunkt i tegningen. Dette var ikke det store arbeidet og få til. Neste steg var å gi alle setene ett unkt nummer noe som også gikk greit, men lengre kom jeg altså ikke. Problemet er at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal bygge opp databasedelen...Jeg har prøvd å finne alternativer, men det nærmeste jeg har kommer er portalsystemer som ikke er enkle å implementere i en eksisterende side. Som sagt har jeg sett mange slike tråder her på forumet, men faktum er at det er såppas mye arbeid å lage et slikt system at de som har det ferdiglaget skal ha betaling for å dele kildekode. Jeg stiller gjerne opp hvis det er spørsmål om å lage et slikt system gratis (iallefall så langt kunnskapen strekker til) hvis flere henger seg på.
Sycosis Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Jeg er ganske blank på MySql og Ascii. PHP har jeg forståelse av, men jeg kan ikke lage egne skript. Det eneste jeg kan hjelpe med, desverre, er planlegging og design...
robgar Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Hmm, jeg har laget et fungerende script ( Online ) Jeg kunne godt tenkt meg å forbedret dette på endel områder.. Om jeg fikk noen med meg til å jobbe på det, samt en planlegger/ designer ^^, kunne vi hatt det som et prosjekt, og lagt ut kilde koden gratis, til folk som har lyst på.. Si ifra om dere er interesert, gjerne en pm Endret 10. januar 2006 av robgar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå