Gå til innhold

Hjelp til valg av high-end skjermkort :)


andreash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :)

 

Vurderer å bytte ut skjermkortet mitt. Det jeg har nå er er ATI x700 kort.

 

De jeg har sett på er ATI X188XT og Nvidia 7800GT.

 

Hvilken anbefales?

Jeg bruker en del photoshop og når jeg spiller så er det Battlefield 2.

 

Forslag?

5403817[/snapback]

 

Jeg ville anbefalt 7800GT, det er på tilbud på netshop nå forresten til 2495kr. Et Røverkjøp. Hvis du mener Ati x1800xt så er det bedre men mye dyrere. Ati x1800xl er konkurenten til 7800GT men det er litt dyrere for tida.

Hvor mye penger skal du bruke?

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

a) Det burde vært ulovlig å lage slike topics som dette. Noe mer flamebait til ATI vs. Nvidia krig går det ikke ann å lage. Bedre om du skriver noe som "Hjelp til valg av high-end skjermkort" f.eks.

 

b) 7800GT og 1800xt er ikke i samme prisklasse. 1800XT er nok raskere generellt sett enn GT kortet, men dersom du sammenligner med GTX versjonen (som er nærmer seg 1800XT's pris), så havner resultatene i GTX's favør i de fleste tilfellene. GTX og 1800xt er dog nesten likeverdige i ytelse, men mitt personlige valg ville være GTX pga. litt høyere ytelse totalt sett, og litt lavere pris samt mindre varme/støy.

 

c) 7800GT er et glimrende valg for pris/ytelse. Tilbudet som Vultur linket til er ikke noe å fnyse av! GT har ca 80% av ytelsen til GTX, men koster i dette tilbudet ca 65% av GTX! Annbefales hjertelig pga. strålende ytelse/pr krone.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
a) Det burde vært ulovlig å lage slike topics som dette. Noe mer flamebait til ATI vs. Nvidia krig går det ikke ann å lage. Bedre om du skriver noe som "Hjelp til valg av high-end skjermkort" f.eks.

 

b) 7800GT og 1800xt er ikke i samme prisklasse. 1800XT er nok raskere generellt sett enn GT kortet, men dersom du sammenligner med GTX versjonen (som er nærmer seg 1800XT's pris), så havner resultatene i GTX's favør i de fleste tilfellene. GTX og 1800xt er dog nesten likeverdige i ytelse, men mitt personlige valg ville være GTX pga. litt høyere ytelse totalt sett, og litt lavere pris samt mindre varme/støy.

 

c) 7800GT er et glimrende valg for pris/ytelse. Tilbudet som Vultur linket til er ikke noe å fnyse av! GT har ca 80% av ytelsen til GTX, men koster i dette tilbudet ca 65% av GTX! Annbefales hjertelig pga. strålende ytelse/pr krone.

 

-Stigma

5405740[/snapback]

 

Ok, topic endret.

 

Så kort og godt så bør jeg da se meg etter et GTX kort kontra X1800XT til mitt bruk da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...