Gå til innhold

Tikkelyd på mikroanlegg fra Elkjøp


Anbefalte innlegg

Min søster kjøpte seg for noen måneder siden det dyreste mikro-anlegget på Elkjøp. LINK. Etterhvert viser det seg at anlegget av en eller annen grunn lager en lav tikklyd ved avspilling av cd/dvd. Når hun f.eks spiller lav klassisk musikk er det umulig å unngå å ikke henge seg opp i den.

 

Når man kjøper et så dyrt mikroanlegg regner man selfølgelig med at annonsen ikke lyver:

 

Anlegget er konstruert med separate komponenter av ypperste Hi-Fi kvalitet og lyder stort og overraskende kraftfullt. Det har innebygget tuner av god kvalitet og nok av forhåndsinnstillinger. Takket være Yamaha´s avanserte digitalteknikker og komponentkunnskaper leverer anlegget med DVD spilleren suveren lydkvalitet.

 

Anlegget ble da levert inn og min søster fikk et nytt anlegg. Problemet med tikkingen viste seg her å være enda verre. Hun leverte det da inn for reperasjon/service. Tilbakemeldingen da husker jeg ikke nøyaktig, men de hevdet i alle fall at en del inni anlegget var skyld i denne lyden og at det ikke var noe feil men ganske enkelt slik anlegget fungerte.

 

Jeg kan ikke så veldig mye om lyd, men etter mine begreper skal et slikt anlegg kunne spille normal musikk uten å selv lage ulyd under avspilling? Vi ønsker å heve kjøpet fordi et nytt anlegg viste seg å være verre samt at Elkjøp mener at det vi anser som en helt klar mangel på produktet ikke er det. Hadde det stått i annonsen "Yamaha E600S m/tikkelyd" hadde det vært noe annet.

 

Vi spurte rett ut om det var et B-parti de solgte til full pris - da ble salgssjefen så sint at han bare gikk sin vei. Uansett har vi klaget saken videre til forbrukerombudet. Hva mener andre om saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikkert noe greier med service stedet til elkjøp .

en kamerat a meg skulle levere in en tv som faktisk "bøyde" bilde ut a skjermen, som som en vhs ville gjort etter den var spist opp 3 ganger.

den ble seff sendt på service og kom tilbake, nei vi fant ikke feil, vi tok tv'n hjem. samme feil vi prøvde med fler kabler osv, for det hadde han ikke testa før han sendte den inn, samme feil. så ble den sendt på service igjen, fant ikke feilen.

dette viste vi inni butikken, han selgern bare klødde seg i hode, vill du ha igjen pengene?

Lenke til kommentar

Jeg mener jo egentlig også at denne saken er nokså opplagt. Derfor synes jeg det er kjedelig at Elkjøp behandler saken slik de gjør. Jeg undres på om det samme hadde hendt om vi hadde gått til en ekte Hi-FI-forhandler som antakelig setter musikkglede og kvalitet noe mer i høysete enn mainstream el-forhandlere :hmm:

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Forbrukerombudet sa seg enige i våre standpunkter. Da Elkjøp ble informert om dette la de seg helt flate. Min søster kunne få alle pengene tilbake, eller få et helt annet annlegg og penger som mellomlegg. Dersom det skulle være noe feil med det nye anlegget ville hun kunne hevet kjøpet helt. Hun valgte det siste.

 

Leksa får vel bli at man ikke bare skal godta hva de sier dersom du finner det urimelig.

Lenke til kommentar

Om forbrukerombudet sa seg helt enig i det så lurer jeg litt på om du traff på "feil" person?

 

Da forbrukerombudet har null å gjøre med forbrukerkjøp og reklamasjonsrett - dette gjør forbrukerrådet. ;).

 

Jeg har forøvrig ingen klikkelyd i mitt E600S fra yamaha - og er bare vanvittig fornøyd med dette anlegget :). Men er jo mulig jeg ikke er så finhørt som andre - jeg hører jo ikke etter slikt heller :p.

 

Uansett, kjempebra at saken ordnet seg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...