Gå til innhold

Vet brikkesettet, men hvordan velge produsent?


DJMartin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør ikke ha noe å si hvilket merket du velger iforhold til hovedkortet. Den sikreste måten er vel å lese tester på nett om hvilket som passer best for deg.

 

Forskjellen kan være at de er klokket i forskjellige hastigheter, bundler med andre software, forskjellig kjøling, og til og med forskjellige porter (og som du har merket prisen).

 

Dersom du ikke greier å velge kan jeg vel nevne at jeg har god erfaring med XFX kortet.

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg hadde bestemt meg for før jeg ble litt i tvil, men etterhvert her så har jo også xfx bedre spesifikasjoner, f.eks. hdtv.

 

Skulle likt å sett en test med den samme brikken men med forskjellige produsenter. Noen?

Endret av DJMartin
Lenke til kommentar

Tror de er veldig like. XFX er en del dyrere pga. det ikke er på tilbud. En del XFX kort er overklokket fra produsenten. Kortet på komplett er 50Mhz mer enn Stock 7800GT.

 

Det ser jo også litt fetere ut (Svart Bracket i stedet for metall). Den "Led Metal Bar" tror jeg er standard på nyere nVidia kort. Jeg ville glatt kjøpt POV og spart 600kr eller kjøpt kjøleutstyr i stedet.

 

edit:

XFX kortet er litt overklokket dersom du ser på denne siden og "produsentens varenummer":

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...351#PV-T70G-UDE

 

Har snakket med 2 andre eiere av GF7800GT kort (Jeg har Club3D de har MSI og Gainward). Ingen har problemer med å overklokke det til 450/1050 som er det XFX sitt "superkort" er klokket til.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...