Gå til innhold

Hvordan fjerne Dell-heatsink ?


lceman™

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et nytt hovedkort i posten i dag og begynte lykkelig å flytte over HW fra Dell-maskina mi. Etterhvert kom jeg til at jeg skulle fjerne heatsinken for å få tak i prosessoren (som forsåvidt skal få en ny kjøler når den kommer til sitt nye hjem). Det skulle vise seg at mitt enkle sinn ikke var i stand til å finne noen måte å fjerne den digre aluminiumsklumpen, og da tenkte jeg at det kunne vært hyggelig om noen her kunne hjelpe meg med noen konstruktive tips.

 

Om det faller inn under nyttig informasjon så er maskina en Dell Dimension 8300, og prosessoren er en P4 på 2.6Ghz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tok ut aluminiumsribba fra min Dimension 8300, satt prosessoren så godt fast at den ble med opp, fasstlimt til ribba selv om låsepinnen til prosessor ikke var tatt løs. Hvis du løfter rett opp, skal det mye til å skade prosessoren, den har heldigvis påmontert varmespreder, slik at du unngår at røske ut prosessorkjernen. Hvis det hjelper med frysing, kan du jo legge hele maskina i frysern før du prøver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
det blir enklere viss du kjører CPUmark eller noe slikt i en 10-20 min før du demonterer

5441945[/snapback]

 

Forklaring: Da blir CPUen varm og varmer også opp kjølepastaen slik at CPUen glir lettere av når du tar av kjøleren.

 

Stemmer det? :ermm:

Lenke til kommentar
det blir enklere viss du kjører CPUmark eller noe slikt i en 10-20 min før du demonterer

5441945[/snapback]

 

Forklaring: Da blir CPUen varm og varmer også opp kjølepastaen slik at CPUen glir lettere av når du tar av kjøleren.

 

Stemmer det? :ermm:

5441958[/snapback]

 

jupp det stemmer... men viss Dell har brukt Artic Silver 5... da blir den bare mer herdet viss du varmer den opp :D men tviler på at dell bruker det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...