Gå til innhold

Filer som ikke kan slettes, hva gjør jeg med de?

x-team

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lasta ned to mp3 filer som ikke er noe som helst og bare ligger og irriterer meg.

Ikke kan jeg flytte på de, ikke kan jeg slette de eller noe. Men den ene er fortsatt på 4.20mb og den andre på 6.0mb.

Hvilket program kan jeg bruke for og få disse filene slettet?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må avslutte alle prgs som bruker disse mp3 filene. Om du har winamp eller andre media spillere ligende på oppgavelinjen så har gjerne disse programene mp3 filene i sin favoritter el.

Alternativer er å starte pc i safemodus og slette derfra.

Skrevet

Hmm ingen programmer som bruker filene og filene er ikke noe heller. Når jeg høyreklikker så får jeg bare opp en meny og det er send til, så bluetooth og epost osv..

Det må da finnes noen programmer som fixer dette?

Skrevet

Restart hjelper ikke. Filen er ikke i bruk eller noe bare at menyen for og slette fila kommer ikke opp. Og hjelper heller ikke og trykke delete eller noe. Fila er liksom ingenting men tar fortsatt plass.

Skrevet

Andre forslag? Hva var galt med forslaget hans om å slette i CMD da? Hvordan fikk du det ikke til, hvilke feilmeldiger får du? "Fila er liksom ingenting" er ikke en feilmelding i Windows.

Skrevet

Filen er liksom ingenting. Vist jeg høyreklikker så kommer kun send til menyen opp. Går ikke ann og slette den og eller ikke flytte den. Siden den ligger i mine dokumenter så finner ikke CMD banen.

Skrevet (endret)
Filen er liksom ingenting. Vist jeg høyreklikker så kommer kun send til menyen opp. Går ikke ann og slette den og eller ikke flytte den. Siden den ligger i mine dokumenter så finner ikke CMD banen.

5403333[/snapback]

Tror jeg nettopp punga hjernebarken jeg. "Filen er liksom ingenting" er den snodigste "feilmeldingen" jeg har hørt på lenge.

Og "banen" til mine dokumenter er 'C:\Documents and Settings\"Brukernavn"\Mine Dokumenter.

Endret av Tordenflesk
Skrevet (endret)

Får ikke opp noe meldinger eller noe. den er 0byte men var 4.10 mega byte da jeg lasta den ned. Systemet finner ikke banen får jeg opp.

Endret av x-team
Skrevet

Er det feilmeldingen du får når du markerer fila i explorer og trykker SHIFT-DELETE, eller er det feilmeldigen du får når du kjører CMD, skriver "cd "my documents"; del filen.mp3" ?

Dersom filen "liksom ikke er der" bør du kjøre

chkdsk c: /f /v

i CMD.

Skrevet (endret)

Når jeg kjører CMD så den ikke finner de. Når jeg prøver og slette den på vanlig måte kommer det ingenting.

Hva skal jeg skrive for og kjøre chdsk da?

Eller vel fikk vel til og kjøre chdsk da men hjelper den da?

Endret av x-team
Skrevet (endret)

Det er veldig vanskelig å hjelpe deg når jeg nesten ikke forstår hva du skriver.

Det er altså CMD som sier at "banen ikke finnes"? Så du har skrevet:

CMD i Run/Kjør

cd "my documents"

dir *.mp3 Og ser filnavnet i listen som kommer opp

del navnetpåfilen.mp3

Og får da tilbake at "Systemet finner ikke banen" ?

Chkdsk ser bla om det er feil i NTFS filtabellen og skal korrigere den dersom du bruker switchen /f. Switchen /v (verbose regner jeg med) gjør at den også gir deg en beskjed dersom den finner feil.

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet

Det virker veldig så denne fila er korrupt, og da må du som han sa over, åpne cmd og skrive chkdsk, det kan hende du må skrive :c bak chkdsk, men det ser du fort. jeg hadde samme problem med noen filer, og kjørte chkdsk og det ble fiksa, jeg hadde også noen mapper som ble borte, men hvis jeg skrev banen til en av mappene, kom jeg inn i dem, fiksa også dette med chkdsk. HDD min er litt klikk tror jeg, det skjer ofte at noen filer blir "borte" :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...