phun-ky Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 (endret) har denne koden: <? //database snakk include("db1.php"); $connectionOldDatabase = @ConnectToDb1($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName); $getOldCustomersQuery = mysql_query("SELECT * FROM kunde"); include("db2.php"); $connectionNewDatabase = @ConnectToDb($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName); while($rowOldCustomers = mysql_fetch_array($getOldCustomersQuery)) { $insertNewCustomersQuery = mysql_query(" INSERT INTO systemUser VALUES ('tatt vekk alle pga sinnsyk lang setning.')",$connectionNewDatabase); echo "Mission accomplished"; } mysql_close(); ?> i db1 og db2 er mysql tilkoblingene som jeg vet fungerer.. (henter dem desverre ikke opp pga sikkerhet) jeg får denne feilmeldingen: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/admin/transferUsers.php on line 12 og jeg har over 30 rader i kunde.. hva kan være galt? Endret 6. januar 2006 av phun-ky
Torbjørn Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 ganske u-lurt å bruke @ foran dine funksjonskall når du leter etter feil?
???????? Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 Legg også til echo mysql_error(); slik at du får opp feilmeldingen fra MySQL.
phun-ky Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 (endret) oppdatert koden: <? //database snakk include("db1.php"); $connectionOldDatabase = @ConnectToDb1($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName); $getOldCustomersQuery = mysql_query("SELECT * FROM kunde", $connectionOldDatabase) or die('Kunne ikke oppnå kontakt med databasen. ' . mysql_error()); include("db2.php"); $connectionNewDatabase = @ConnectToDb($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName); while($rowOldCustomers = mysql_fetch_array($getOldCustomersQuery)) { $insertNewCustomersQuery = mysql_query(" INSERT INTO systemUser VALUES ('')",$connectionNewDatabase); echo "Mission accomplished"; } mysql_close(); ?> feilmelding: Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /hsphere/local/home/phun-ky/umedia.no/admin/transferUsers.php on line 7Kunne ikke oppnå kontakt med databasen. MySql link indentifier er da her: $connectionOldDatabase.. hvorfor jeg bruker @? aner ikke, er en ferdig script kobling jeg har brukt i et år ca.. Endret 6. januar 2006 av phun-ky
Torbjørn Skrevet 6. januar 2006 Skrevet 6. januar 2006 @ fjerner feilmeldinger. hvilket er irrasjonelt når du leter feil. disse kan midlertidig fjernes. men som du ser: "kunne ikke oppnå kontakt med databasen" mysql_connect feiler
phun-ky Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 (endret) løst fjernet den første link identifieren Endret 6. januar 2006 av phun-ky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå