Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kalyptertøys - lakkasje i bremse venstre foran


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oouuh, 164! Koselig! Den vil jeg se bilder av!!

5392630[/snapback]

 

Hehe...joa.

Har planer om en liten worklog eller noe. Ikke at det er så mye å gjøre med den, men.....

 

T'Weed

5392759[/snapback]

Om du ikke har noe å gjøre på den, spiller ingen trille.. Lage en Showcase da veit du ;)

Lenke til kommentar
Nå har jeg skrudd sammen driten.. Et lite problem er at jeg ikke vet hvor den derre fjæra som er forma sånn:

 

\  /

  U

 

..skal sitte hen..!??!?

5396221[/snapback]

 

Vanskelig å si uten bilde, gitt. Vil anta at det er ei anti-rattle fjær...som skal forhindre vibrasjoner i klossene, altså forhindre at de hyler under bruk. Har du demontert begge kaliperne? Hvis ikke bør du kanskje ta en titt på den andre....

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Here we go!

 

Disse platene man ser på det første bildet er skammelig slitte, nesten rusta vekk.. Kan man få kjøpt slikt nytt? er de i det hele tatt nødvendige??!?

 

 

kalypter-deler.jpg

 

kalypter-deler2.jpg

 

kalypter-deler3.jpg

 

kalypter-deler4.jpg

 

kalypter-deler5.jpg

 

kalypter-deler6.jpg

 

 

Jeg vil gjerne ha noen hint til om jeg har montert det riktig.. Burde være tydelig nok på bildene, ellers kan jeg godt ta fler - trenger bare tips til hva jeg da eventuelt skal ta bilde av for å få fram de rette detaljene..

Lenke til kommentar

Nåvel. Dette blir jo rene online-verkstedet....

 

Du må ikke ta det jeg sier for god fisk, men jeg skulle anta at fjæra har noe med anti-skrikplatene å gjøre, siden du har fått på plass monteringssettet (de bøyde metalldingsene som tar bort slark i klossene) Men det finnes utallige variasjoner, så helt sikker er jeg ikke. Har jeg rett, vil du ikke trenge å montere platene, men du vil etter all sannsynlighet få ulyd (hyling) ved nedbremsing. Du får selvsagt kjøpt slikt løst hvis du vil ha nye, det koster en hundrings eller to for et sett, vil jeg anta.

 

Det følger dessuten vanligvis med en enkel monteringsanvisning i slike sett.

 

Ellers ser det riktig ut, men du vil nok oppdage at det er lettere å montere kaliperen uten klossene. Spørs litt på hvor god klaring du har rundt skiva.

 

Det er sikkert flere som har tips eller korreksjoner å komme med, så om du ikke har det travelt (på denne tiden av døgnet bør du heller tylle i deg bajer), vent å se om andre vil uttale seg.

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Jeg er en devoted student og sitter og leser til elterapi-eksamen between the punches. Fredagshygge foran skjermen med transkutan elektrisk nervestimulering. Høres nesten halvperverst ut med litt go'vilje.....

 

Angående fjær og antiskrikplater, så skal jeg være litt mer omhyggelig når jeg demonterer høyre side og se hvordan det ser ut der. Tror jeg kan få antiskrikplater i sjappa hvor jeg kjøpte settet. Hør forresten hva jeg fikk for 1449 DKK: Kalipere, klosser, monteringssett og silikon til BEGGE sider!! Bra deal kaller man det. Man kan til og med pantsette de gamle kaliperne og få 200 spenn tilbake!! Toyota skulle ha 1850 DKK bare for 1 jævvvla kaliper! Det er bare dyrt.

 

Angående inntak av bayer - det vil foregå i stor stil etter eksamen. Her i DK kan man jo til og med kjøre etter en god halvliter :thumbup:. Tror nok det er 0,5 som er grensa. Best å ikke dra på for mye, men det er jo digg å kunne kjøre hjem fra en lystig - dog beskjeden - omgang fredagsbar på skolen for eksempel........

Endret av KalypterBob
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar! Jeg er en devoted student og sitter og leser til elterapi-eksamen between the punches. Fredagshygge foran skjermen med transkutan elektrisk nervestimulering. Høres nesten halvperverst ut med litt go'vilje..... Angående inntak av bayer - det vil foregå i stor stil etter eksamen. Her i DK kan man jo til og med kjøre etter en god halvliter :thumbup:. Tror nok det er 0,5 som er grensa. Best å ikke dra på for mye, men det er jo digg å kunne kjøre hjem fra en lystig - dog beskjeden - omgang fredagsbar på skolen for eksempel........

5396662[/snapback]

 

Jepp. Er i danmark selv hvert år med motorsykkel. Greit å kunne ta en håndbayer for å skylle ned støvet på vei til treff. Er temmelig sikker på at det foregår en del transkutan nervestimulering på disse treffene, dog neppe elektrisk.

 

Ellers må det jo sies at dealen du fikk var internasjonalt bra. Sikkert greit å få gjort unna andre ting med det samme du er der.

 

T'Weed

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar! Jeg er en devoted student og sitter og leser til elterapi-eksamen between the punches. Fredagshygge foran skjermen med transkutan elektrisk nervestimulering. Høres nesten halvperverst ut med litt go'vilje..... Angående inntak av bayer - det vil foregå i stor stil etter eksamen. Her i DK kan man jo til og med kjøre etter en god halvliter :thumbup:. Tror nok det er 0,5 som er grensa. Best å ikke dra på for mye, men det er jo digg å kunne kjøre hjem fra en lystig - dog beskjeden - omgang fredagsbar på skolen for eksempel........

5396662[/snapback]

 

Jepp. Er i danmark selv hvert år med motorsykkel. Greit å kunne ta en håndbayer for å skylle ned støvet på vei til treff. Er temmelig sikker på at det foregår en del transkutan nervestimulering på disse treffene, dog neppe elektrisk.

 

Ellers må det jo sies at dealen du fikk var internasjonalt bra. Sikkert greit å få gjort unna andre ting med det samme du er der.

 

T'Weed

5396714[/snapback]

Hehehe, det høres overhodet ikke dumt ut. Du skal ikke utelukke at el-biten fort kan implementeres i biker-nervestimulering eller MCNS som det kalles på fagsproget. En liten tur bortom tændpluggene det, så er den biffen i boks!

 

Angående internasjonalt bra pris: Jeg blir her i 2 år til, så jeg satser på at ting ryker på bilen imens jeg er her. Er jeg heldig, er det bare panseret som er originalt når jeg kommer hjem :p. Men altså seriøst, det er tydeligvis billig her. Biltema ligger også rett oppi streeten, så det er ingen sak å havarere i Næstved.

Endret av KalypterBob
Lenke til kommentar

SÅNNNNN!

 

Da var kællippærn montert og i full sving med å bremse ned bilen min når den kjører fortere enn den skal. Det kan være ved et rødt lys, før en skarp sving, eller simpelthen fordi jeg bare har lyst til å stoppe. Dette kunne jeg skrive en bok om, men velger å la være av diverse årsaker. For det første tror jeg ikke så mange ville lese boka, for det andre tror jeg det ville vært mer interessant for meg å skrive en bok om andre ting hvis jeg først skulle skrive en hel bok. For det tredje tror jeg det ville vært vanskelig å skrive mer enn 3 sider om det. En bok bør jo helst ha fler enn 3 sider... Det har de fleste bøker jeg har lest hatt ihvertfall. Jeg legger den død. Og kjører meg en tur. VROOOOOOM!! :w00t:

 

Tusen takk for all hjelp til alle som har hjulpet meg i prosessen med å montere shitten. Det har vært hardt, men fint å ha hatt noen å holde i hånda. Kos.

Endret av KalypterBob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...