Gå til innhold

mas om cpu begrensning ved kjøp av skjermkort


Anbefalte innlegg

hei :)

Er ikke altfor belest om dette emnet men er noen ting jeg lurer på, skal prøve og formulere meg sånn nogenlunde.

 

VELDIG mange nå for tiden anbefaller f.eks 7800GT istedet for GTX hvis vedkommene ikke har en helt highend cpu. Eller f.eks ta neste runde med kort som kommer nå som sikkert kommer til å bli enda mer cpu begrenset.

 

Jeg vill ikke tro at du sliter med å få akseptabel frames med cpu ( altså du burde i ingen tilfeller bli begrenset på under 45fps p.g.a. cpu? (noe som jeg mener er brukbr fps), å så lenge fps er over det jeg mener er den akseptable grensen så driter jeg i om den er 100 fps når jeg egentlig kunne hatt 200fps med en bedre cpu

 

Det jeg synest betyr noe er morgendagens spill, der vil vel GTX kortet yte merkbart bedre enn GT kortet? for da blir det plutselig gpu begrenset i stedet? eller tar jeg feil her :hmm: og at det forsatt er cpu begrenset på en fryktelig dårlig fps ( under 30 )

 

Har også sett at de med x2 3800 blir andbefalt og ikke kjøpe GTX da cpu ikke utnytter det fullt ut, men dette er jo nettop morgendagens cpu og vil få en ytelsesforbedring i de kommende spill ( forhåpentligvis ) og da vil det ikke være cpu begrenset med GTX :dontgetit:

 

Når man kjøper et GTX så kjøper man det for å ha det en stund fremmover! Mulig jeg tar feil.

 

Sikkert ett par leifer og litt dårlig formuleringer her :p

 

hilsen stolt eier av opteron 165@2500mhz som uansett ikke er redd for cpu begrensing i dagens spill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig, det med cpu begrensning gjelder bare i enkelte spill, det er ikke alle som mener det at et og annet spill mååå gå smooth for at opsettet er bra.

 

Snart kommer det ett nytt FPS spill med masse eyecandy som krever bare småtteri med cpu kraft.

 

Kan f.eks nevne at jeg før satt med en xp2500 Barton, nå en overklokket A64 3000Venice, hjalp ingenting i spillene jeg spiller.

 

Stort sett får du før eller siden utnyttet farten i grafikkortet uansett.

Lenke til kommentar

CPU begrensning pleier vel som oftest å slå inn på spill som inneholder tung bruk av fysikk (Havoc) og strategispill. Men tror mer at folk anbefaler 7800GT p.g.a ytelse vs pris. Idag kan man kjøpe et 7800GT for 2500kr, mens et 7800GTX koster ~4000kr, og forskjellen i ytelse er ikke så allverden (6-7000 3DMark05 poeng mot 7-8000 3DMark05 poeng).

Lenke til kommentar
CPU begrensning pleier vel som oftest å slå inn på spill som inneholder tung bruk av fysikk (Havoc) og strategispill. Men tror mer at folk anbefaler 7800GT p.g.a ytelse vs pris. Idag kan man kjøpe et 7800GT for 2500kr, mens et 7800GTX koster ~4000kr, og forskjellen i ytelse er ikke så allverden (6-7000 3DMark05 poeng mot 7-8000 3DMark05 poeng).

5388888[/snapback]

 

jaja helt enig med at GT er ett mer fornftig valg hvis man tenker på pris.

var ikke det dette dreide seg om :)

Endret av juleribba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...