Gå til innhold

best ram til pc3200


musicmixer04

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei... tror jeg går for ocz..

men leste at hovedkortet mitt har kun 1 minnekanal (asus k8v se deluxe) den kjører på 400Mhz ved 2GB og hvis jeg putter på 3 GB blir det halv hastighet altså 200Mhz...

har dette mye å si på det praktiske, forutsatt at jeg kjøper minne fra ocz med lav latency??

skjønner liksom ikke tegninga her...altså at 2GB skal være bedre enn 3GB

Lenke til kommentar

1. holder lenge med 2 GB

2. 400mhz er feil, DDR400= 200mhz effektiv :)

3. gå for OCZ sine dualchanel Platinum på nettshop til 2395 ;D

4. når det gjelder 3 GB vil sansynlighvis di brikkene i Slot 1 og 2 gå som DUalchanel og siste som singelchanel, det er 128 bit bus på dual og 64 på singel :)

Endret av AkselJ
Lenke til kommentar

Det skal nokk gå fint med bruk av 3 brikker siden kortet ditt bare har en minne-bus kanal. Jeg kjørte selv 3 brikker på mitt MSI K8T NEO, og der kjørte jeg med 400mhz (200mhz*2) FSB.

 

Og så rammen, siden du ikke hadde noen planer omm og overklokke, gå for noen billige brikker.

Lenke til kommentar

ang det jeg leste om hovedkortet mitt "Due to motherboard limitations, however, memory may slow to 200MHz when fully populated to 3GB."

 

vet ikke hva dette skal bety men..

 

saken er den at nå har jeg 2* 512 corsaire value select.. og jeg kjører et skikkelig heavy sample program for trommeprogramering..

 

greia er at maskinen ikke klarer loade inn ett sett med sampler engang inn i programmet, helt sykt... får mld: " out of memory xxxxx may not be fully loaded consult the manual for ways to reduce RAM use"

 

enten har jeg elendig ram, ellers må det programmet være skikkelig heavy..

 

denne ser fristende ut: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151

Endret av musicmixer04
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...