mediamulti Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Hei Har nettop kjøpt meg en CNet WR-854 + anntenne på tilbud som jeg tenkte å bruke som en tilkoblingspunkt for min bærbare pc på sted jeg ikke har skikelig dekning. Men jeg er gjordt oppmerksom på at denne vistnok skal kunne fungere som "nettverksutvider". Så det jeg lurer på: Fungere dette nettverksutvider (WDS??) bra? Krever det at ruteren den kobles opp mot er identisk (den er en slik som man får fra telenor)? Er oppsettet en ekel sak (ikke så stødig på disse tingene )? Og sist men ikke minst hvilken av de to annteneutakene skal jeg montere den retningsvirkende antenne?
ranvik Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Først hvis du skal sette opp wds MÅ den andre tråløse og ha wds. hvis den har det kan du skrive inn alle mac adressene i rett orden, orker ikke forklare det, mange andre på forumet som har forklart det. når det gjelder antenne så er den vend reset MAIN, og den ved powert er AUX. (det er på min wr-800) jeg har selv en CNet WR-800, det som er litt morro med den at det faktisk er en wrt54ag ( uten A korte), alså en ledig mini-pci slot, du kan flash den med www.openwrt.org så kan du bruke den for og mota på et kort og sende vidre på det andre, men for at det skal funke må du bytte cfe.bin , som krever jtag.
mediamulti Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Skrevet 5. januar 2006 Takk for raskt svar. Ser litt dårlig ut da med WDS, men som gatway fungere den iallefall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå