Gå til innhold

dell inspiron 9300 - slutt på go6800


lin23

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte min dell inspiron 9300 like før jul (19. desember), og ble meget sjokkert da jeg fikk den 48 timer senere. Jeg er i hvert fall kjempefornøyd, sånn bortsett fra at jeg ikke får world of warcraft til å funke på pc'en.

 

Anyway... Sjekket for moro skyld på dell.no i går for å se hva pc'en kostet nå. Typisk at den hadde sunket i pris tenkte jeg. Jeg fant imidlertid ut at ikke bare hadde prisen gått opp (i hvert fall i forhold til de spesifikasjonene jeg hadde valgt), men nå var det heller ikke mulig å bestille med grafikkortet go 6800!! Jeg ble så sjokkert at jeg ringte inn og fikk dette bekreftet av en selger. De hadde sluttet med det i romjulen. Jeg fikk ingen ordentlig begrunnelse. De hadde heller ikke noe alternativt skjermkort som var på langt nær like godt. Jeg ble i stedet anbefalt å gå på en xps m170.

 

Jeg tror at Dell har valgt å gjøre dette helt bevisst for å unngå at folk kjøper dell 9300 i stedet for xps m170 som jo koster en god del mer (les: opptil 10.000 mer). Jeg ble i hvert fall temmelig lettet over å ha vært så utålmodig at jeg bestilte like før jul i stedet for å vente til etter nyttår som planlagt. :)

 

Tenkte bare jeg skulle informere folk som vurderer dell i9300 nå, ettersom det kanskje fremdeles kan være mulig at det er noen få eksemplarer igjen som fremdeles har dette grafikkortet, som allerede er ferdigprodusert. Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett dette diskutert på notebookforums.com også. Det er vel mest sannsynlig at dette ikke er permanent, men heller en del av noe rabatt-greier dell kjører, slik at om noen uker så er 6800 et tilgjengelig valg igjen? Sa dell-repen at 6800 var borte for godt for 9300?

Lenke til kommentar
Sett dette diskutert på notebookforums.com også. Det er vel mest sannsynlig at dette ikke er permanent, men heller en del av noe rabatt-greier dell kjører, slik at om noen uker så er 6800 et tilgjengelig valg igjen? Sa dell-repen at 6800 var borte for godt for 9300?

5386712[/snapback]

 

 

 

Ja, han påstod det. Jeg spurte hva som var begrunnelsen, og han svarte et eller annet om at kompentene de brukte ikke lenger var kompatible. Ærlig talt så vet jeg ikke om han egentlig visste hva som var begrunnelsen. Han påstod at det var slutt på dette for godt, men det kan godt tenkes at det er som du sier at dette bare er forbigående. Jeg er i hvert fall glad for at jeg fikk min i tide. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...