Gå til innhold

Hente data fra XML


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en XML fil med mange forskjellige valutaer og kurser, se bilde. Hvordan kan jeg printe (echo?) til nettleseren? Både XML-filen og php-filen blir liggende i samme mappe. Resultatet skal se for eksempel slik ut ;

 

GBP 0.68815

LTL 3.4528

 

Hadde vært sykt bra å fått hjelp med denne! :thumbup:

 

Btw, jeg er ikke noe flink med php ;)

post-11253-1136425471_thumb.jpg

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

??: Jeg har prøvd med de eksemplene som står der, men får det ikke til da det i XML koden blir brukt navn som "gesmes:subject". Pga kolonen (jeg tror hvertfall det er derfor) får jeg feilmelding og jeg er for dårlig i PHP til å skrive om koden i noe særlig grad.

 

Me sjøl: Jeg har prøvd med simpleXML, men kan ikke få koden til å fungere. Arrayet som blir produsert såg bare helt rart ut. Alle elementene i arrayet får verdien "gesmes:name"

 

dabear: Både testserver (lokalt) og webhotell kjører windows, jeg kan vel ikke bruke noe av det som står på den siden du gav meg linken til?

 

 

Hmm.. Jeg føler at jeg har prøvd alt som er av ferdige scripts for å parse XML-filen. Ett script fungerte, men da fikk jeg et (muliple-level?) array som vist på bilde nedenfor. Jeg har virkelig prøvd å lære meg om array selv ved å finne eksempler og lese om php funksjoner, men kan ikke finne noe som er likt nok dette arrayet til at jeg får det til å funke. Om noen hadde kunne vist meg hvordan jeg kan printe (echo?) bare noen av elementene i dette noe spesielle(?) arrayet hadde jeg vært i mål og jeg hadde blitt sykt takknemlig! :yes:

post-11253-1136501647_thumb.jpg

Endret av abscess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...