Gå til innhold

AMD 4200+ vs AMD 4200+ = forskjellig resultat!?


Anbefalte innlegg

Plages litt her! :no:

Faren min har en AMD 4200+ X2 på et ATI chipset og 2GB ram, 7800GTX kort.

 

Jeg har en AMD 4200+ X2 på nForce4, 1GB ram, 7800GT kort.

 

Det jeg lurer litt på er følgende:

 

Han får en CPU-mark-score på litt over 5000 i 3dmark05. Totalscore på nesten 8000.

 

Jeg får en CPU-mark-score på 3000 i 3dmark05. Totalscore på nesten 6000..

 

Hvorfor slik en forskjell på CPU-mark-score!?? Er det pga for lite RAM? :mad:

 

Har nyeste nForce-drivere...

 

Har klokket å testet i alle himmelretninger.. men enda ikke fått mer en 3500 i CPU-mark... da med 2.5Ghz! :hmm:

Endret av Isbj0rn1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men det varte ikke lenge.. går plutserlig bra, også er det dåååliii...

hopper fra 5000 cpu-mark (3dmark05) til 3000!

 

I superPi 1.4 går det fra 1min og 30 sek til 38sekunder.... :realmad:

 

 

I går installerte jeg Windows XP Pro X64, med siste drivere av alt... får samme hopping der...

Blir så ....

:shrug:

 

Kan det være hardware-feil?

 

AMD 64 x2 4200+,

Abit KN8-SLI

1024mb Twinmos DDR400

XFX 7800GT

Coolermaster 550w PSU

Lenke til kommentar
du har ikke på Cool n' Quiet da?

gå i bios å se. hvis den er på skru den av!!

5397350[/snapback]

 

 

Ok.. That make sense..

For når jeg overklokker så blir cool n' quiet disablet...

 

Hva er det som er galt med den da? bare for å plage?? :wallbash:

 

Har testet en hel del no.. kommer opp i 8200 med 500mhz på gpu, 1150mhz på minnet.. og 2222mhz på cpu :)

Lenke til kommentar

det er vel ikke noe som er galt med den. men når du har Cn'Q aktivert så klokker cpuen seg som du bruker den. ligger den bare idle klokker den seg ned og med en gang du bruker den klokker den seg opp til org. hastighet.

 

hvor mye vcore har du? stock?

Endret av Eyvind
Lenke til kommentar
det er vel ikke noe som er galt med den. men når du har Cn'Q aktivert så klokker cpuen seg som du bruker den. ligger den bare idle klokker den seg ned og med en gang du bruker den klokker den seg opp til org. hastighet.

 

hvor mye vcore har du? stock?

5400023[/snapback]

 

Vcore = stock ja.

 

Satt opp hastigheten til 209mhz fsb no. Vet at den bryt sammen ved 225mhz.. :whistle:

 

Da ved 1.42Volt. Men gidder ikke tyne mer i denne omgang.. må få nye litt også.. hehe..

SuperPi er unnagjort på 38.040sekund.

Lenke til kommentar

tja.. vel.. ser at den svette fort om æ passere 2600mhz..

går ei lita stund.. men blir vel varm tenke æ.. ikke helt stabil på denne heller..

 

fsb går opp til 250mhz. Mene å ha lest at det er en bios-oppdatering som gjør at den kan gå lenger...

vel vel.. noen som kommer mye over 2600 da? Med boxed-kjøler?

Lenke til kommentar

ok.. kjøre 2520mhz (240fsb, 4xHTT) no og 1.37V

 

Hadde 1.44V på CPU når æ va oppe i 2600mhz! :cry:

nForce-brikkesettet e på 1.5V no.. normal..

 

Men det e en kjøleribbe inni der som blir styggvarm! såpass at æ helst ikke vil ta i den... :whistle:

Den e blå, står Abit på den, festet til en heat-pipe, og ligger rett bak PCI-X16 porten...

 

Erre faaalii?? :hmm:

 

PS: SuperPi 1M gikk unna på 34.969 ved 2.6ghz!

 

:grin:

Lenke til kommentar

Hvis cpu'en din klarer 2.52ghz med 1.37v, da har du skaffet deg en av de mest klokkingsvillige x2 som jeg har sett. Å klare superpi 1m er ingen sak for en overklokket cpu. Du må teste med 16m eller 32m, eller helst med 32m for å sikre at cpu'en er noen lunde stabilt.

 

Edit: Du må ha 2 superpi oppe samtidlig for å teste begge kjernene, ellers tester du kun en av dem. Og det er ingen problem. Kjør 2 superpi samtidig og se hvor langt du kan komme. Klarer den 8m, så bør du være fornøyd.

 

Edit: Tok 1m med 32.4 sekunder. 2.7ghz

Når ting blir varmt bør du sette på en vifte som kan kjøle den ned. Da får du bedre stabilitet også.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

hmm.. høres bra ut! :dribble:

måtte sette ned 3mhz til på fsb.. Mistet musen!

men får vel prøve en 32M imorn... går vel gjærne litt tid det der...

 

kanskje æ tar en 16M no... btw! Får bare 50% Load på cpu i superPi.. kan vel gjette meg til at det er fordi superPi ikke er optimalisert til dualcore..

 

ikke tenk på superPi-resultatan på bildet.. tatt ved annen hastighet..

post-78265-1136853319_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg sier du må starte 2 superpi samtidig. Lagre den ene superpi i c partisjon, så lagrer du den andre i d. Man må ikke lagre den i forskjellige partisjoner, forskjellige mapper går også. Du må også gi den ene superpi et annet navn, for eksempel superpi_dualcore

 

Edit: Kjør i gang 2 superpi samtidig og da vil cpu'en bli belastet med 100%. Og hvis du klarer 32m med begge kjernene samtidig med 1.37v og 2.492ghz, så kan du få en gave fra meg :thumbup:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Tror neppe en ny kjøler vil hjelpe deg der. Jeg har en opteron 175 som er veldig klokkingsvillig. Den kommer med 2.2ghz som stock. For å komme til 2.5 så må jeg nesten di den 1.4v+

 

Edit: Faren hadde forresten en bra pc for å være pappa. Er han veldig datainteressert? Han er en snill far hvis han har kjøpt alle data delene dine. De er ikke akkurat billige :w00t:

 

Edit: 7800gt kortet ditt burde ha fått rundt 7000 poeng stock. 6000 poeng er dårlig. Mitt får litt over 7000 stock, men jeg fikk nytt rekord idag, fikk nemlig 8827 poeng i 3dmark05. Noe jeg ikke kan klage over. Klokket da kortet til 540/1200. Ikke prøv det uten bra kjøling.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

hehe.. nei han har ikke kjøpt mæ mange PC-dela.. Han va på utkikk etter en ny PC, og æ sto for bestillinga... :innocent:

 

Æ har jo en bror også da som æ tenkte litt på..

Men den va billig.. 12500,-. fra datakjeden. Va jo et kupp spørr du mæ..

 

Etter at æ fikk kutta ut cool'n crappy, så får æ akkurat over 8000 i 3dmark.

 

Legger ved bilde av 2.588Ghz! :thumbup:

 

Var ikke stabil i det hele tatt da..

 

Passerte også 2.6Ghz, men låste seg før jeg fikk tatt screenshoT... :dontgetit:

post-78265-1136897742_thumb.jpg

Endret av Isbj0rn1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...